Kupujemy w sieci, odbieramy w realu

O wyborze e-sklepu decydują nie tylko szerokość oferty i atrakcyjne ceny. Kluczowym czynnikiem są koszty dostawy i możliwość osobistego odbioru. Dlatego też merlin.pl stale rozbudowuje sieć partnerskich punktów odbioru. Ostatnio umożliwił bezpłatny odbiór osobisty w kolejnych 8 placówkach, w ramach współpracy nawiązanej z siecią Mail Boxes Etc.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Choć Polacy lubią kupować przez internet, to zamówienia i tak najchętniej odbieraliby osobiście. Dlaczego? Daje to klientom większe poczucie bezpieczeństwa, szczególnie w przypadku zakupów w małych, nieznanych sklepach. Chętniej zdecydują się na pierwszy zakup, jeśli mogą dokonać płatności przy odbiorze i uniknąć ewentualnego zniszczenia paczki w transporcie. Ale odbiór osobisty to kluczowy element nie tylko w przypadku niewielkich sprzedawców i okazjonalnych zakupów. Z analizy zachowania stałych klientów merlin.pl wynika, że nawet dla co dziesiątego badanego najważniejszą zaletą sklepu jest możliwość bezpłatnego odbioru zamówienia. Poza oszczędnością na kosztach przesyłki, znaczenie ma tutaj wygoda. Odbiór w naziemnej placówce sklepu oznacza brak konieczności oczekiwania w domu na kuriera czy listonosza.

-

Pierwszy punkt odbioru otworzyliśmy w 2005 roku, początkowo pełnił rolę salonu firmowego, w którym można było kupić nowości

- mówi Bartosz Lewiński, Dyrektor Pionu Obsługi Klienta. Szybko jednak zaczęto w nim wydawać paczki i w ciągu dwóch lat otwarto jeszcze kolejne firmowe punkty: jeden w Piasecznie i trzy w strategicznych punktach Warszawy, które nadal funkcjonują. –

Dzisiaj stawiamy jednak na współpracę z partnerskimi sieciami, które mają bardzo dobrze zlokalizowane placówki w całej Polsce. Pozwala to zbudować bazę klientów poza Warszawą oraz zachęcić ich do częstszych zakupów

– dodaje Lewiński.

W październiku 2011 roku sklep nawiązał współpracę z siecią Mail Boxes Etc., uruchamiając odbiór w trzech placówkach we Wrocławiu, Krakowie i Poznaniu. –

Ogromnym atutem MBE jest lokalizacja, punkty znajdują się w centrach miast, gdzie łatwo dotrzeć komunikacją publiczną, w większości przypadków zapewniamy też miejsca parkingowe

– mówi Łukasz Osyra, Manager sieci MBE.

Merlin.pl zdecydował się na poszerzenie współpracy i ostatnio udostępnił odbiór zamówień w punktach MBE w Zielonej Górze, Katowicach, Łodzi, Szczecinie, Bydgoszczy i dodatkowo w 3 punktach w Warszawie. –

Otwarcie nowych punktów umożliwiło nam objęcie zasięgiem kluczowych województw. Cały czas jednak analizujemy rozkład geograficzny wysyłanych paczek i jeśli odkryjemy nowe, rokujące lokalizacje, na pewno rozważamy otwarcie kolejnych punktów

– zapewnia Dyrektor.

W chwili obecnej trwa również promocja – odbierając paczki z merlin.pl w MBE, klienci otrzymują 10 proc. rabatu na usługi tej sieci.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele