98 tysięcy aplikacji zakupowych w sklepie Google Play, OLX liderem zasięgu

Sklep Google Play liczy 98 tysięcy aplikacji z obszaru m-commerce, wynika z analizy Forrester. Jednak większość z nich traci w pierwszych miesiącach nawet 80 proc. pozyskanych użytkowników - pokazują badania Just Run App oraz Spicy Mobile. Największy zasięg wśród użytkowników Androida ma aplikacja serwisu OLX.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
98 tysięcy aplikacji zakupowych w sklepie Google Play, OLX liderem zasięgu

W Google Play kategoria „Zakupy” liczy 98 tysięcy aplikacji zakupowych – są wśród nich programy lojalnościowe, gazetki promocyjne, aplikacje z kuponami czy typowe aplikacje sprzedażowe. Z kolei  w sklepie App Store do 2016 roku nie było oddzielnej kategorii „Zakupy”, teraz mieści ona blisko 29 tysięcy aplikacji. Kategoria ta stanowi ok. 3 proc. ogółu aplikacji dostępnych globalnie w Google Play oraz 1,33 proc. aplikacji w App Store.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ranking-aplikacji-mobilnych-2017-na-czele-youtoube-i-messenger-znakomity-rok-rossmanna-top20 ##

- Nowym graczom trudno zaistnieć z aplikacją sprzedażową. Średni miesięczny potencjał instalacyjny na polskim rynku szacuję na poziomie ok. 12 tysięcy pobrań. Oczywiście, w przypadku rozpoznawalnej marki handlowej może być on dużo, dużo wyższy - ocenia Michał Pietruszka, stojący na czele zespołu Just Run App, specjalizującego się w rozwoju i promocji aplikacji m-commerce.

OLX królem m-commerce

Na przestrzeni lat 2016-2018 w rankingu zasięgu aplikacji zakupowych  w Polsce (tylko dla użytkowników urządzeń z systemem Android) doszło do kilku przetasowań. Pozycję lidera straciło Allegro, które w marcu br. zajmuje miejsce czwarte z zasięgiem 11,01 proc. (wobec 24,17 w 2016 r.). OLX w ciągu dwóch lat przesunęło się na miejsce pierwsze z drugiego (mimo spadku zasięgu z 18,85 proc. do 17,35 proc.).

Pozycję wicelidera wypracowała aplikacji sieci Rossmann, uruchomiona w 2017 roku (zasięg 15,11 proc.). Podium zamyka AliExpress, którego aplikacja w roku 2016 zajmowała miejsce szóste (wzrost zasięgu z 3,36 proc. do 11,19 proc.).  Z pierwszej dziesiątki w tym roku wypadła natomiast aplikacja Vitay (w roku 2016 miejsce dziewiąte z zasięgiem 1,85 proc.).

grafika

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-aplikacje-zakupowe-w-2017-roku-top-10-ranking ##

- W ubiegłym roku, na przykładzie aplikacji drogerii Rossmann, okazało się, że możliwe jest wprowadzenie w ciągu zaledwie kilku miesięcy aplikacji z niszowym zasięgiem do pierwszej dziesiątki aplikacji mobilnych w Polsce. Również rosnąca w krótkim czasie liczba pobrań aplikacji sieci handlowej Auchan, ok. 50 tysięcy pobrań w dwa miesiące, świadczy, że konsumenci są zainteresowani takimi produktami, a wydawcy muszą inwestować w atrakcyjność aplikacji i jej regularną promocję - ocenia Michał Pietruszka.

Polacy lubią zakupy w aplikacjach

Wyniki Spicy Mobile oraz Just Run App pokazują, że popularność aplikacji zakupowych rośnie z miesiąca na miesiąc. W marcu br. korzystało z nich już 49 proc. użytkowników z systemem operacyjnym Android (41 proc. w grudniu 2017 r.). Rośnie także miesięczna liczba wywołań aplikacji zakupowych przypadająca na jednego użytkownika – z 56 w styczniu do 85 w marcu 2018 r., co oznacza wzrost o ok. 50 proc. w ciągu zaledwie trzech miesięcy.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ranking-aplikacji-wideo-youtube-deklasuje-konkurencje-wysoko-ipla-i-player-top10 ##

- Do urządzeń mobilnych przenosimy coraz więcej funkcji z tzw. dużego internetu. Wydawcy muszą jednak pamiętać, że kanał mobile nie jest jego kopią. Rynek aplikacji jest dużo bardziej konkurencyjny, a użytkownicy selekcjonują instalowane aplikacje. Poza atrakcyjnością aplikacji, na sukces składają się działania promocyjne: umiejętność pozyskania wysokiej jakości ruchu i zdobycie wysokiej pozycji w rankingu sklepu z aplikacjami  – podsumowuje Michał Pietruszka.

Wyniki aplikacji zakupowych pochodzą z badania Mobience. Jest to pasywny pomiar  korzystania z aplikacji mobilnych oraz oglądalności stron poprzez urządzenia mobilne – telefony i tablety z systemem operacyjnym Android, co oznacza że  jest dokonywany automatycznie przez zainstalowany na urządzeniach program monitorujący, bez konieczności wykonywania aktywnych działań ze strony osoby badanej. Wszystkie wskaźniki dotyczą populacji osób korzystających z internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Dane o populacji mobinautów, czyli internautów korzystających z internetu przez urządzenia mobilne, są dostarczane przez instytut Kantar Millward Brown.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"