Udział liderującej TVP1 w okresie od 18 do 24 maja 2015 roku zwiększył się o 0,51 pkt. proc. do 13,31 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmalał o 0,63 pkt. proc. i wyniósł 11,24 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasował się TVN. Wynik tej stacji to 10,85 proc., po spadku o 0,05 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (9,12 proc.; do góry o 0,11 pkt. proc.).
Wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: TVN24 (3,63 proc.; + 0,31 pkt. proc.), TV4 (3,44 proc.; + 0,26 pkt. proc.), TTV (1,43 proc.; + 0,12 pkt. proc.), Polsat News (1,38 proc.; + 0,07 pkt. proc.) i Polo TV (0,95 proc.; + 0,12 pkt. proc.).

W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycji lidera utrzymał się Polsat. Stacja ta zanotowała spadek o 1,20 pkt. proc. do 12,62 proc. udziału. Drugi był TVN, którego udział zmniejszył się o 0,06 pkt. proc. do 12,58 proc.
Ostatnia pozycja podium należała do Jedynki - udział tej stacji, po wzroście o 0,11 proc., wyniósł 9,73 proc. Z kolei czwartą lokatę zajęła Dwójka (do góry o 0,07 pkt. proc. do 8 proc.).
Największą widownię w badanym okresie - 6,52 mln widzów - zgromadził pokazany na antenie TVP2 serial „M jak miłość”.
Drugie miejsce należało do „Na dobre i na złe” TVP2 z 5,13 mln widzów (emisja 20 maja). Podium uzupełnia serial „Ranczo” TVP1 z widownią na poziomie 4,95 mln osób (24 maja).
Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają takie programy, jak: debata Komorowski-Duda (4,92 mln widzów) i finał Eurowizji 2015 (4,46 mln widzów).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ponad-11-mln-widzow-zobaczylo-sondazowe-wyniki-wyborow-prezydenckich ##
20 najlepiej oglądanych programów w dniach 18.05.2015 - 24.05.2015 - grupa 4+
20 najlepiej oglądanych programów w dniach 18.05.2015 - 24.05.2015 - grupa 16-49











