Kilka tygodni temu producent cukierków M&M's rozpoczął sprzedaż limitowanej edycji z symbolizującymi kobiece słodkościami w trzech kolorach - zielonym, brązowym i fioletowym.
Dodatkowo zostały odwrócone do góry nogami, aby jak podkreśla marka "wspierać kobiety, które wywracają status quo". Dochód ze sprzedaży zostanie przekazany na rzecz organizacji charytatywnych pomagających kobietom.

Jedną z bohaterek jest Purple (w polskiej wersji Wiola), nowa w gronie brand heros marki "rzeczniczka słodkości", będąca symbolem wyzwolonej ze stereotypów młodej kobiety, spełniającej swoje marzenia. Wiola "wydała" nawet teledysk „I’m Just Gonna Be Me” („Będę po prostu sobą”), w którym wykorzystuje siłę muzyki do pokazania swojej indywidualności wydając swój pierwszy singiel i teledysk.
M&M's pod naciskiem prawicowej krytyki wycofuje m.in. żeńskie bohaterki
Kampania a zwłaszcza jej zantropomorfizowane bohaterki nie spodobały się wielu komentatorom z prawej strony sceny politycznej w USA. Jeden z czołowych komentatorów Fox News, Tucker Carlson, lansował tezę, że nowe cukierki M&M's promują kulturę "woke" (dos. "przebudzenie" czy w szerszym kontekście "kultura przebudzenia") i nazywał markę "Woke M&Ms".

Inna konserwatywna komentatora Fox News Martha MacCallum kuriozalnie stwierdziła, że nowe M&M'sy „dodają śmiałości” Chinom. - Myślę, że to sprawia, że Chiny mówią: „Och, dobrze, skupmy się na tym. Skoncentrujmy się na dawaniu ludziom ich własnych kolorowych M&M’S, podczas gdy my przejmujemy wszystkie złoża minerałów na całym świecie” - powiedziała.
Na fali burzliwej dyskusji w Stanach Zjednoczonych Mars Wringley, właściciel marki M&M's, wydał oświadczenie, w którym informuje o czasowym wycofaniu z działań reklamowych żeńskich bohaterek pod postacią cukierków oraz pozostałych "spokecandies" ("gadających cukierków"). Zostały one zastąpione amerykańską komiczką i aktorką Mayą Rudolph.
"Zdecydowanie nie sądziliśmy, że to rozwali internet. Ale teraz to rozumiemy - nawet buty cukierka mogą być polaryzujące. Co jest ostatnią rzeczą, której chciało M&M's, ponieważ chcemy łączyć ludzi" - napisano w wydanym oświadczeniu.

Decyzja koncernu spotka się z krytyką w mediach społecznościowych klientów - niektórzy użytkownicy wyrażają rozczarowanie, że firma najwyraźniej wycofała się ze swojego integracyjnego, inkluzywnego przekazu.Inni spekulują, że jest to część przygotowań do premiery reklamy M&M's na tegorocznym Super Bowl.
M&M's po raz pierwszy zaktualizował swoje kreskówkowe postaci w styczniu 2022 roku, w ramach "globalnego zaangażowania w tworzenie świata, w którym każdy czuje, że należy do niego i społeczeństwo jest integracyjne".
W ramach metamorfozy, dwie kobiece postacie M&M nosiły mniej stereotypowo kobiecy strój - zielona M&M zaczęła nosić trampki, a brązowa M&M skróciła wysokość swoich obcasów.
Tucker Carlson niezwykle ostro krytykował te zmiany w swoim programie w Fox News. Przeszkadzało mu, że żeńskie postaci M&M's wyglądają teraz "mniej seksownie".











