13 września transmisja ze Space Labu YouTube (wideo)

13 września na YouTube na żywo będzie można obejrzeć transmisję z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS) w ramach zorganizowanego przez Google projektu Space Lab.

Wojciech Borowicz
Wojciech Borowicz
Udostępnij artykuł:

YouTube Space Lab to konkurs, którego uczestnicy mieli za zadanie wymyślić eksperymenty, jakie chcieliby zobaczyć przeprowadzone w kosmosie. Do finału zakwalifikowało się sześć propozycji, ostatecznie zaś wybrano dwie. Obydwa eksperymenty faktycznie zostaną przeprowadzone na orbitującej wokół Ziemi ISS 13 września.

Transmisję będzie można oglądać na kanale Space Labu (http://www.youtube.com/spacelab?feature=inp-pr-space). Rozpocznie się o 5:30 czasu PST (15:30 w Polsce). Program poprowadzą astronautka Sunita Williams z pokładu ISS i komik oraz popularyzator nauki Bill Nye, tłumaczący na czym polegają eksperymenty.

W ramach pierwszego eksperymentu, wymyślonego przez Amra Mohameda z Egiptu, śledzone będzie zachowanie w warunkach zerowej grawitacji skakuna arlekinowego, pająka który skacze na ofiary zamiast łapać je w sieć. Drugi zwycięski pomysł przysłały Dorothy Chen i Sara Ma ze Stanów Zjednoczonych. Zaproponowały one obserwacje rozwoju bakterii w kosmosie.

Wojciech Borowicz
Autor artykułu:
Wojciech Borowicz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych