2,6 mln spotów reklamowych w polskich stacjach telewizyjnych w czerwcu, ich łączny czas wyniósł 15,7 tys. godzin

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w czerwcu 2017 roku były o 4 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydał Unilever.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,57 mln spotów reklamowych, o 14,93 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 15,69 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 13,96 tys. godzin) - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,14 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 4,14 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wydatki-reklamowe-play-dane-za-2016-rok-i-2017 ##

grafika

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 392,72 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 14,41 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 14,95 proc. do 249,36 mln zł.

Podium uzupełnia TVP1 (82,95 mln zł; spadek o 37,08 proc. - największy w top 20), która utrzymała przewagę nad TVP2 (76,38 mln zł; wzrost o 1,71 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TV4 z wpływami na poziomie 60,15 mln zł i wzrostem o 22,55 proc.

18. miejsce zajął kanał 4fun Dance, który zanotował największy wzrost w top 20 - o 614,99 proc. do 22,02 mln zł.

grafika

Najwięcej na reklamę w telewizji - 67,70 mln zł - w czerwcu 2017 roku wydała firma Unilever. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 14,57 proc. Kolejne miejsca zajęły: Aflofarm (65,84 mln zł; do góry o 98,60 proc.) i Polkomtel (61,46 mln zł; + 32,42 proc.).

grafika

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

 

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"