38 Content Communication: wpływy 7 proc. w górę, 521 tys. zł zysku netto

W ub.r. agencja 38 Content Communication osiągnęła wzrost przychodów o 6,9 proc. do 19,94 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę z 432,4 do 520,6 tys. zł. W związku z epidemią firma chce rozwijać usługi internetowe.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
38 Content Communication: wpływy 7 proc. w górę, 521 tys. zł zysku netto

Klientami agencji 38 Content Communication w ub.r. zostały m.in. Contigo, Pacsafe, ibis Music i Iron Mountain Polska. Jesienią ub.r. uruchomiono siostrzaną agencję Magnta Talenta. https://www.wirtualnemedia.pl/38-group-agencja-magna-talenta,7170839227090561a

Już w br. 38 Content Communication obsługę kolejnych klientów, m.in. firm i marek Bonair, Mlekopol, Glovo, ElectroMobility Poland, Ektin, Energia Polska, New Work i Hyal-Drop multi.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/agencje-pr-zarobki-z-honorariow-w-2019-roku-ranking-msl-i-h-k-strategies-komunikacja-plus-na-czele-top16,7170499425073281a ##

Koszty wzrosły mniej od wpływów

Przychody sprzedażowe 38 Content Communication wyniosły w ub.r. 19,94 mln zł, co wobec 18,65 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 6,9 proc. Wszystkie pochodziły ze sprzedaży usług marketingowych.

Koszty operacyjne agencji zwiększyły się słabiej - o 5,6 proc. do 19,1 mln zł. Zdecydowana większość to wydatki na usługi obce, które poszły w górę z 15,6 do 16,38 mln zł. Koszty amortyzacji wzrosły ze 100 do 113,7 tys. zł, zużycia materiałów i energii - z 221,2 do 259,3 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 56,6 do 190,1 tys. zł.

Z kolei nakłady na wynagrodzenia zmalały z 1,81 do 1,78 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze zwiększyły się z 291,1 do 306,3 tys. zł. Na koniec ub.r. w firmie było 19 pracowników etatowych, ponadto spółka była związana z grupą współpracowników.

Zysk na kapitał zapasowy, w epidemii ważniejsze usługi internetowe

Znacząco w górę poszła zyskowność 38 Content Communication. Zysk sprzedażowy zwiększył się z 554,6 do 830,2 tys. zł, zysk operacyjny - z 558,2 do 761,8 tys. zł, zysk brutto - z 541,7 do 711,4 tys. zł, a zysk netto - z 432,4 do 520,6 tys. zł.

60 proc. udziałów agencji ma jej prezes Katarzyna Życińska-Jarosz, a po 20 proc. - Grzegorz Jarosz i  Zbigniew Badziak. Udziałowcy zysk netto spółki z ub.r. zdecydowali się przeznaczyć na jej kapitał zapasowy.

W sprawozdaniu z działalności 38 Content Communication oceniono, że epidemia koronawirusa na pewno wpłynie na agencję w zakresie reklamy tradycyjnej, eventów i produkcji filmowej.

- Naturalnym kierunkiem zmian jest rozwijanie działalności w stronę rozwiązań digital. klienci, którzy wykorzystują w swojej komunikacji video, mogą wykorzystać usługi związane z animacją. Projekty w tym zakresie można wykonywać całkowicie zdalnie - napisano. - Branża reklamowa musi szukać klientów w działach gospodarki, które w okresie epidemii będą rozwijać się, między innymi w sektorze spożywczym i farmaceutycznym - dodano.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa kampania wizerunkowa Interii

Nowa kampania wizerunkowa Interii

Tańszy telewizor za wsparcie dla potrzebujących. Nowa akcja MediaMarkt

Tańszy telewizor za wsparcie dla potrzebujących. Nowa akcja MediaMarkt

Sokół i Pazdan w nowej kampanii STS

Sokół i Pazdan w nowej kampanii STS

Eska Rock z nową odsłoną programu "Garaż"

Eska Rock z nową odsłoną programu "Garaż"

Radio Kampus z nową kampanią wizerunkową "Rytmy nie algorytmy"

Radio Kampus z nową kampanią wizerunkową "Rytmy nie algorytmy"

Redakcja "Interwencji" Polsatu walczy o zmianę przepisów w Kodeksie Karnym

Redakcja "Interwencji" Polsatu walczy o zmianę przepisów w Kodeksie Karnym