400 000 aktywnych aplikacji w Android Market

W sklepie Android Market dostępnych jest już 400 tys. aktywnych aplikacji.

km
km
Udostępnij artykuł:

Tak wynika z danych firmy analitycznej Distimo, która podaje, że granica 300 tys. aplikacji w prowadzonym przez Google serwisie została przekroczona w sierpniu, a 200 tys. - w kwietniu 2011 roku.

grafika

Na przekroczenie bariery 400 tys. dostępnych aplikacji Android Market potrzebował dwóch miesięcy więcej niż konkurencyjny sklep Apple z aplikacjami na iPhone'a, któremu ta sztuka udała się w czerwcu 2011 roku.

>>> Google: 10 mld pobrań z Android Market Co ciekawe, dobicie do 200 tys. aplikacji zajęło sklepowi Google 31 miesięcy, podczas gdy serwis Apple osiągnął ten wynik po 22 miesiącach działalności. Za to tylko cztery kolejne miesiące potrzebował Android Market na osiągnięcie 300 tys. aplikacji, podczas gdy w przypadku Apple App Store trwało to dwa razy dłużej. Również jeśli chodzi o okres przejścia od 300 do 400 tys. aplikacji, był on zdecydowanie krótszy w przypadku usługi Google - cztery miesiące wobec siedmiu miesięcy dla sklepu Apple.

grafika

Około 2/3 aplikacji dostępnych w Android Market można pobierać bezpłatnie. Odsetek darmowych aplikacji w serwisie rośnie z miesiąca na miesiąc - w kwietniu minionego roku wynosił 60 proc., a na koniec grudnia było to już 68 proc.

Z danych Distimo wynika także, że w Android Market swoje aplikacje publikuje już blisko 100 tys. deweloperów. Obecnie każdy z nich udostępnia średnio 4,1 aplikacji. Rok wcześniej było to blisko 5 aplikacji na jednego dewelopera.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały