76 proc. internautów ma konto osobiste, PKO BP najpopularniejszy

Najpopularniejszym produktem finansowym wśród internautów pozostaje konto osobiste - wynika z badania zrealizowanego przez Gemius we współpracy z Interaktywnym Instytutem Badań Rynkowych.

km
km
Udostępnij artykuł:

Posiadanie konta osobistego deklaruje 76% polskich internautów, co oznacza wzrost o 14% w ciągu ostatnich sześciu miesięcy.

Większym zainteresowaniem w stosunku do poprzedniej, jesiennej fali badania (więcej na ten temat) cieszą się także takie produkty bankowe jak konto oszczędnościowe (wzrost z 25% do 31%) oraz karty kredytowe (z 26% do 29%). Spadek liczby użytkowników odnotowano natomiast m.in. w przypadku kart debetowych (z 26% do 22%).

grafika

Najpopularniejszym wśród internautów bankiem pozostał PKO Bank Polski, choć odsetek osób korzystających z jego usług ponownie zmalał w porównaniu z poprzednią falą badania (z 24% do 22%).

PKO BP jest liderem jeśli chodzi o posiadanie m.in. konta osobistego, kredytu, karty kredytowej oraz możliwości debetu. Drugą pozycję w rankingu zajmuje Pekao SA, a na trzecim miejscu znalazły się ex aequo BZ WBK, mBank oraz ING Bank Śląski.

Wśród usług finansowych oferowanych przez inne podmioty niż banki, respondenci najchętniej korzystali z możliwości dokonywania przelewów i opłat na poczcie (27% badanych). Mniejsza liczba ankietowanych (17%) wskazała płacenie rachunków w specjalnych punktach takich jak agencje czy sklepy oraz zakupy na raty (14%). Z raportu wynika, że te trzy kategorie stopniowo tracą jednak na popularności.

Z kolei na usługi takie jak pożyczki, szukanie doradztwa czy dokonywanie przekazów pieniężnych wskazywano równie często jak w poprzednich falach - korzystało z nich 5-6% badanych. Młodsi respondenci chętniej korzystają z poczty, a starsi z zakupów na raty.

Spośród osób, które zadeklarowały, że w ciągu ostatniego roku wzięły pożyczkę w innej niż bank instytucji, blisko jedna trzecia zapożyczyła się u rodziny lub znajomych. Polscy internauci zapożyczają się także w zakładach pracy (23%), sklepach (23%) lub pozabankowych instytucjach udzielających pożyczek (21%).

VII fala badania „Finanse i plany finansowe internautów” została zrealizowane za pomocą ankiet CAWI (kwestionariusz internetowy), które emitowane były losowo od marca do kwietnia 2012 roku. Zebrano 4,2 tys. kwestionariuszy wypełnionych przez użytkowników internetu w wieku co najmniej 18 lat.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady