ABI: prawie 846 mln subskrybentów płatnej telewizji w 2014 r.

Do końca 2014 roku globalna liczba subskrybentów płatnej telewizji zwiększy się do blisko 846 milionów.

km
km
Udostępnij artykuł:

Oznacza to, że w porównaniu z rokiem 2009 rynek zanotuje około 25-proc. wzrost - przewiduje firma badawcza ABI Research.

W prognozowanym okresie najpopularniejszą platformą pozostanie telewizja kablowa, wyprzedzając telewizję satelitarną i telewizję oferowaną przez operatorów telekomunikacyjnych. Ta ostatnia zanotuje jednak najszybszy wzrost, dwukrotnie zwiększając swój udział w rynku i odbierając subskrybentów operatorom kablowym.

Według ABI, rozwój rynku płatnej telewizji jest napędzany przez trzy najważniejsze czynniki: toczącą się cyfryzację wraz z rosnącym popytem na treści premium, nowych operatorów i oferty oraz nowe funkcje typu interaktywność, VOD i PVR.

Jednocześnie omawiany rynek napotyka na różne trudności. Główną jest dostępność tanich alternatyw i substytutów takich jak cyfrowa telewizja naziemna. Wyzwaniem są również serwisy internetowe takie jak Hulu, YouTube, Netflix, Vudu i BBC iPlayer.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanał Zero TV ma trafić na pozycję 0 pilotów. Stanowski do telewizji: "Nauczymy się, jak zrobić wam krzywdę"

Kanał Zero TV ma trafić na pozycję 0 pilotów. Stanowski do telewizji: "Nauczymy się, jak zrobić wam krzywdę"

Paramount Skydance likwiduje kolejny kanał. Co z polskim rynkiem?

Paramount Skydance likwiduje kolejny kanał. Co z polskim rynkiem?

Canal+ wznowił sprzedaż Eleven Sports. Ile kosztują kanały?

Canal+ wznowił sprzedaż Eleven Sports. Ile kosztują kanały?

"Kwiatki polskie duże" znów wędrują po ramówce. Od stycznia w TVP2

"Kwiatki polskie duże" znów wędrują po ramówce. Od stycznia w TVP2

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Iberion stawia na HR. Zatrudnił znaną managerkę

Iberion stawia na HR. Zatrudnił znaną managerkę