Za 9.2 mld dolarów Adevinta przejmuje serwisy eBay’a z drobnymi ogłoszeniami

Amerykańska platforma eBay sprzedała norweskiej firmie Adevinta wszystkie swoje serwisy internetowe z drobnymi ogłoszeniami. Wartość transakcji wynosi 9.2 mld dolarów, wcześniej wyceniano ją na 8 mld dol., a wśród potencjalnych kupców wymieniano wydawnictwo Axel Springer.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Pierwsze informacje na temat możliwości sprzedaży przez koncern eBay działu eBay Classifieds prowadzącego kilka serwisów z drobnymi ogłoszeniami pojawiły się w maju 2020 r. Wówczas wśród potencjalnych kupców wymieniano Naspersa i fundusz Blackstone, a także niemiecki koncern medialny Axel Springer.

9,2 mld dol. za eBay Classifieds

Teraz okazało się, że żadna z wymienianych wcześniej firm nie stanie się właścicielem serwisów z drobnymi ogłoszeniami prowadzonymi przez eBay’a.

Zgodnie z zapowiedzią eBay podpisał umowę o zakupie eBay Classifieds z norweską firmą  Adevinta, która jest własnością tamtejszego wydawnictwa Schibsted. Adevinta prowadzi w internecie kilkanaście różnych platform pozwalających na zamieszczanie lokalnych anonsów.

Według zapowiedzi wartość transakcji wynosi 9,2 mld dol. To więcej niż zakładał rynek, wcześniejsze prognozy mówiły o kwocie ok. 8 mld dol. Zgodnie z kontraktem eBay otrzyma 2,5 mld dol. w gotówce oraz 540 mln sztuk akcji Adevinty, w związku z czym stanie właścicielem 44 proc. akcji tej spółki przy 33,3 proc. udziałów z prawem głosu.

Na razie nie wiadomo kiedy transakcja zostanie sfinalizowana. Wcześniej musi ona uzyskać zgody odpowiednich organów regulacyjnych,

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska