Moduł Adobe Connect 9 for Webinars umożliwia specjalistom od marketingu tworzenie markowych stron rejestracyjnych oraz optymalizowanie promocji imprez.
Pakiet Adobe Connect 9, który wykorzystuje rozwiązanie do zarządzania treściami internetowymi Adobe CQ i narzędzia do analizy online Adobe SiteCatalyst, umożliwia tworzenie dostosowywanych mikrostron i wiadomości e-mail na temat różnych wydarzeń, organizowanie interaktywnych spotkań z udziałem maks. 1500 uczestników oraz pomiary efektywności kampanii i prelegentów.
W połączeniu z nową wersją Adobe Connect Mobile 2.0 umożliwia także przedsiębiorstwom rozwinięcie strategii dotyczącej mobilności przez wprowadzenie pracy zespołowej opartej na komunikacji za pomocą urządzeń mobilnych (tabletów i smartfonów z systemami Apple iOS i Android oraz tabletów BlackBerry PlayBook).
Dodatkowo moduł Adobe Connect 9 for eLearning daje możliwości edukacji online. Nauczyciele mogą prowadzić zajęcia w wirtualnych klasach bezpośrednio ze swoich urządzeń, a uczniowie mogą w nich uczestniczyć przez tablety lub smartfony. Najnowsza wersja obsługuje format HTML5, czyli m.in. treści tworzone za pomocą oprogramowania Adobe Creative Suite, a także stosowane w nauczaniu przez internet standardy SCORM 1.2 i 2004.
Nowe funkcje w Adobe Connect 9: - dostosowywane tzw. landing pages i katalogi dotyczące imprez: szablony umożliwiają przygotowywanie landing pages, informacji o prelegentach, stron rejestracji i stron logowania. Szablony można dostosowywać za pomocą zestawu elementów takich jak obrazy, tabele, wykresy i wykresy kołowe; - oparte na szablonach wiadomości e-mail i reguły wysyłania: nowe funkcje typu „przeciągnij i upuść” pozwalają opracowywać typowe i niestandardowe szablony wiadomości e-mail. Reguły wysyłania mogą dotyczyć określonych grup rejestrujących się osób i określonego czasu; - konsola do monitorowania uczestnictwa: monitoruje uczestnictwo w zdarzeniu w czasie rzeczywistym. Miernik z kodowaniem kolorami pozwala śledzić efektywność wysyłanych wiadomości. Informacje o kluczowym znaczeniu mogą być obserwowane w celu wprowadzenia ulepszeń w przyszłości; - analiza online: organizatorzy spotkania mogą analizować zaangażowanie uczestników i badać, które elementy kampanii są najefektywniejsze. Dynamiczne funkcje analizy umożliwiają wgląd w czasie rzeczywistym w efektywność poszczególnych promocji i całych programów marketingowych; - mobilna pomoc techniczna dotycząca spotkań i szkoleń: gospodarze spotkań mogą prowadzić prezentacje za pomocą urządzeń mobilnych, korzystać z tablicy i narzędzi do tworzenia komentarzy oraz udostępniać dokumenty z tabletów, a także z chmury. Instruktorzy mogą zarządzać wirtualnymi salami lekcyjnymi z urządzeń z tym samym prezenterem i opcjami udostępniania oraz salami do zajęć w grupach.
Pakiet Adobe Connect 9 ma być dostępny na całym świecie jako rozwiązanie instalowane u klienta, a w III kwartale br. rozpocznie się jego udostępnianie w hostingu. Rozwiązanie Adobe Connect Mobile 2.0 do urządzeń z systemami Apple iOS i Android oraz tabletów BlackBerry PlayBook także ma być dostępne w III kwartale br.










