AI w narzędziach reklamowych Google’a. Co nowego ogłoszono?

Lepiej ustalane stawki za reklamy i budżety, reklamy w wynikach wyszukiwania AI czy kreatywne narzędzia dla marketerów – to kilka z nowości ogłoszonych przez Google’a na środowej prezentacji.

Artur Roguski
Artur Roguski
Udostępnij artykuł:
AI w narzędziach reklamowych Google’a. Co nowego ogłoszono?
Foto: Google

Jeszcze nie opadł dobrze kurz po nowościach przedstawionych na Google I/O podczas konferencji 20 maja, w tym AI Mode, a już mamy kolejną porcję informacji. Dotyczą one narzędzi reklamowych i może nie są aż tak przełomowe jak okulary AR czy nowa wersja Gemini 2.5, ale dla wielu specjalistów od reklamy czy marketerów te nowości są równie ważne i mocno wpłyną na ich codzienną pracę. 

Reklamy również w AI Overview i AI Mode

Google rozszerza wyświetlanie reklam w Przeglądzie od AI (AI Overviews) na komputery stacjonarne i testowo wprowadza reklamy do trybu AI (obecnie w USA, na komputerach i urządzeniach mobilnych), co oznacza nowe możliwości i formaty dla reklamodawców.

Firma umożliwia też wyszukiwanie treści po coraz bardziej złożonych frazach. Daje to lepiej dopasowane wyniki do potrzeb użytkowników, a co za tym idzie, można mu pokazać jeszcze lepszą, bardziej przydatną reklamę. Jest to naturalny, kolejny krok, który nie powinien dziwić. 

To nie koniec zmian. Narzędzia kreatywne, które wykorzystują zaawansowane modele generowania wideo i obrazów: Veo i Imagen, wkrótce będą dodane do kont reklamowcy w Google. Da to możliwość tworzenia grafik i wideo w kreacjach reklamowych. Dzięki temu użytkownicy będą mogli tworzyć jeszcze bardziej angażujące reklamy i zaoszczędzić na procesie ich produkcji.  

Google z aktualizacją systemu ustalania stawek

Gigant wprowadza też największą od dekady aktualizację systemu ustalania stawek — Smart Bidding Exploration. Narzędzie to pozwala na pokazywanie reklam i wynajdowanie szerszego wachlarza fraz kluczowych wpisywanych jako zapytania konsumentów. Znowu jest to po drodze z AI Mode, które obsługuje zdecydowanie dłuższe i bardziej złożone wyszukiwania.

Przedstawione przez Google rozwiązania reklamowe wynikają wprost z rozwoju kluczowych produktów oraz usług i wdrażania ich w kolejnych systemach. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję