Amerykańskie firmy tną wydatki na reklamy w magazynach, 417 mln dolarów strat u wydawców

W 2017 roku reklamodawcy w USA zmniejszyli swoje wydatki na reklamy w drukowanych magazynach do 6,1 mld dolarów - wynika z danych Association of Magazine Media. W konsekwencji przychody reklamowe wydawców spadły o 6,4 procent. Wśród firm które najbardziej obcięły budżety są Pfizer, Johnson & Johnson oraz Unilever.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Amerykańskie firmy tną wydatki na reklamy w magazynach, 417 mln dolarów strat u wydawców
fot. Shutterstock.com

Według raportu Association of Magazine Media (AMM) wydatki reklamowe w drukowanych magazynach wydawanych w USA u 50 największych reklamodawców zmniejszyły się z 6,5 mld w 2016 r. do 6,1 mld dol. w ub.r..

W konsekwencji przychody wydawców amerykańskich czasopism zmalały o 417 mln, co oznacza spadek rok do roku o 6,4 proc. Największe cięcia w swoich wydatkach na reklamy w magazynach wprowadził Pfizer zmniejszając je o 85 mln dol. do kwoty 369 mln. Koncern Johnson & Johnson przeznaczył na reklamy w tym segmencie 240,9 mln dol., mniej o 55 mln niż rok wcześniej. O 61,2 mln dol. spadły z kolei wydatki reklamowe firmy Unilever, do kwoty 158,5 mln dol.

Raport podkreśla, że są też reklamodawcy którzy nie wycofują się reklamowo z segmentu drukowanych magazynów i zwiększają swoje budżety na ten cel. Przykładami mogą być L’Oreal (wzrost o 15,7 mln do kwoty 683,7 mln dol.) czy Procter & Gamble, który w ub.r. wydał na reklamy 561 mln dol. zwiększając budżet rok do roku o 142 mln. Jednak według ekspertów AMM są to odosobnione przypadki wzrostów, które nie są w stanie zrekompensować ogólnej tendencji do zmniejszania wydatków reklamowych w segmencie drukowanych magazynów.

AMM zaznacza, że w sytuacji kurczących się budżetów reklamodawców wydawcy magazynów radzą sobie ze zmiennym szczęściem. Część była zmuszona zamknąć drukowane wydania (w ub.r. w USA zniknęło z kiosków 50 tytułów), większość zaś w mniej lub bardziej udany sposób próbuje przeprowadzać cyfrową transformację starając się ograniczać straty przychodów z papierowych wydań przez przeniesienie ich do segmentu internetowego. Na razie jednak jedynie nieliczni wydawcy odnieśli tutaj pełen sukces.

 

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję