Apple dołącza do projektu Data Transfer Project. Będzie współpracował z Google, Facebookiem, Twitterem i Microsoftem

Koncern Apple przystąpił do projektu Data Transfer Project, inicjatywy mającej ułatwić w przyszłości internautom swobodną migrację ich danych pomiędzy różnymi platformami i usługami w sieci. Apple będzie współpracował nad nowym rozwiązaniem z innymi gigantami technologicznymi, takimi jak Google, Facebook, Twitter oraz Microsoft.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Apple dołącza do projektu Data Transfer Project. Będzie współpracował z Google, Facebookiem, Twitterem i Microsoftem

Inicjatywę o nazwie Data Transfer Project powołały w lipcu ub.r. 4 firmy – Google, Facebook, Twitter oraz Microsoft. Projekt ma umożliwić jego uczestnikom, a w przyszłości także firmom zewnętrznym budowanie narzędzi pozwalających użytkownikom na szybkie i łatwe przenoszenie ich danych pomiędzy rozmaitymi serwisami internetowymi.

Teraz do Data Transfer Project przystąpił kolejny znaczący partner – Apple. Koncern pojawił się na oficjalnej stronie projektu jako jedna z tworzących go firm.

grafika

Apple potwierdził też oficjalnie swoje przystąpienie do projektu serwisowi The Verge. Udział koncernu w Data Transfer Project ma oznaczać m.in. to, że w przyszłości użytkownicy chmurowej usługi iCloud prowadzonej przez Apple będą mogli korzystać z wygodnego sposobu przenoszenia swoich danych pomiędzy tą platformą a innymi podobnymi serwisami.

Data Transfer Project poinformował przy okazji, że prace nad stworzeniem wspólnego rozwiązania do migracji danych wciąż trwają i notowane są kolejne znaczące postępy. Szefowie inicjatywy zaznaczają jednak, że przed projektem wciąż stoi jeszcze wiele wyzwań i nie wiadomo na razie kiedy użytkownicy otrzymają gotowe narzędzie z którego będą mogli swobodnie korzystać.

W zakończonym 29 czerwca 2019 r. III kwartale roku finansowego 2019 Apple zanotował przychód w wysokości 53,81 miliarda dolarów. To o 1 proc. więcej niż rok wcześniej (53,27 mld USD). Zysk netto koncernu z Cupertino zmalał w ujęciu rocznym z 11,52 miliarda dolarów do 10,04 miliarda dolarów. Spadł też przychód ze sprzedaży iPhone'ów: o 12 proc., z 29,47 miliarda dolarów do 25,99 miliarda dolarów. Oznacza to, że po raz pierwszy od 2012 roku smartfony odpowiadały za mniej niż połowę całkowitego przychodu Apple w jednym kwartale.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa kampania wizerunkowa Interii

Nowa kampania wizerunkowa Interii

Tańszy telewizor za wsparcie dla potrzebujących. Nowa akcja MediaMarkt

Tańszy telewizor za wsparcie dla potrzebujących. Nowa akcja MediaMarkt

Sokół i Pazdan w nowej kampanii STS

Sokół i Pazdan w nowej kampanii STS

Eska Rock z nową odsłoną programu "Garaż"

Eska Rock z nową odsłoną programu "Garaż"

Radio Kampus z nową kampanią wizerunkową "Rytmy nie algorytmy"

Radio Kampus z nową kampanią wizerunkową "Rytmy nie algorytmy"

Redakcja "Interwencji" Polsatu walczy o zmianę przepisów w Kodeksie Karnym

Redakcja "Interwencji" Polsatu walczy o zmianę przepisów w Kodeksie Karnym