Apple i RIM odbierają Nokii udziały na rynku smartfonów

W III kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedano 39,9miliona smartfonów.

km - śródło: Canalys
km - śródło: Canalys
Udostępnij artykuł:

Oznacza to, że smartfony stanowią obecnie około 13 procentcałego rynku sprzedaży telefonów komórkowych, w porównaniu do 11procent w II kwartale - wynika z danych firmy analitycznejCanalys.

Dzięki wprowadzeniu w lipcu na rynek nowej wersji iPhone'a, nadrugie miejsce pod względem liczby sprzedanych smartonów wskoczyłoApple, spychając na trzecią pozycję firmę Research In Motion (RIM),producenta BlackBerry.

Liderem rynku pozostała Nokia z liczbą 15,5 miliona sprzedanychurządzeń. Fińska firma zanotowała jednak znaczący spadek udziałów wporównaniu z II kwartałem: z 51,4 do 38,9 procenta. Apple sprzedało6,9 miliona iPhone'ów, dzięki czemu zanotowało imponujący wzrostudziałów w rynku z 3,6 do 17,3 procenta. Pomimo spadku na trzeciemiejsce zyskał również RIM, którego rynkowe udziały dziękisprzedaży 6,1 miliona BlackBerry wzrosły z 10,6 do 15,2procenta.

Pierwszą piątkę w okresie lipiec - wrzesień uzupełniły firmyMotorola i HTC, które sprzedały po około 2,3 miliona smartfonów izanotowały po 5,8 procenta udziałów w rynku. Pozostali producencisprzedali łącznie 6,8 miliona urządzeń, stanowiących 17 procentrynku.

Z kolei pod względem systemów operacyjnych stosowanych wsmartfonach, liderem w III kwartale był Symbian, który instalowanona 46,6 procenta sprzedanych urządzeń. Następne w kolejności byłysystemy Apple (17,3 procenta), RIM (15,2 procenta), Microsoftu(13,6 procenta) oraz Linux (5,1 procenta).

km - śródło: Canalys
Autor artykułu:
km - śródło: Canalys
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały