Apple, KFC i Sprint z najbardziej wpływowymi szefami marketingu (top 10)

Phil Schiller, dyrektor marketingu koncernu Apple, został uznany za najbardziej wpływowego marketingowca w rankingu „Forbesa”. Za nim uplasowali się Kevin Hochman z KFC oraz Kevin Crull z firmy Sprint.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Phil Schiller okazał się najlepszy drugi rok z rzędu w rankingu „Forbesa” i ScribbleLive grupującego najbardziej wpływowych dyrektorów marketingu (CMO) na świecie. W komunikacie towarzyszącym opublikowaniu listy podkreślono sukcesy Schillera we wprowadzaniu na rynek nowych produktów Apple’a - iPhone’a 6S, iPada Pro oraz systemu iOS 9.

Na drugim miejscu rankingu znalazł się Kevin Hochman z KFC, na trzecim zaś Kevin Crull ze Sprint. „Forbes” podkreśla, że wśród najbardziej wpływowych CMO roku 2015 najliczniej reprezentowana jest branża motoryzacyjna – 10 przedstawicieli firm produkujących samochody znalazło się w 50-tce zestawienia.

Okazuje się też, że spora część CMO ujętych w rankingu to osoby pełniące swoje funkcje stosunkowo krótko – 11. z nich zasiada na fotelu szefa marketingu mniej niż rok. Z kolei 7. kieruje swoimi działami marketingu od ponad dekady.

Trzy czwarte CMO obecnych na liście „Forbesa” pracuje w przedsiębiorstwach działających w segmencie B2C, a jedynie 6 proc. w branży B2B. Wśród osób śledzonych przez większość szefów marketingu w mediach społecznościowych są Arianna Huffington i Richard Branson.

Top 10 najbardziej wpływowych dyrektorów marketingu 2015 roku1. Phil Schiller – Apple2. Kevin Hochman – KFC3. Kevin Crull – Sprint4. Olivier Francois – Fiat Chrysler5. Beth Comstock – GE6. Scott Moffitt – Nintendo7. Geoff Morrell – BP8. Martine Reardon – Macy’s9. Keith Weed – Unilever10.  Alain Visser – Volvo

Ranking został sporządzony na podstawie analizy danych zebranych pomiędzy majem a wrześniem br. wśród 500 przedsiębiorstw znajdujących się na liście Forbes Global 2000 oraz w rankingu najbardziej wartościowych marek świata.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"