BBC rezygnuje z iPlayera, stawia na zewnętrznych operatorów

Stacja BBC podjęła decyzję o zamknięciu globalnej platformy iPlayer umożliwiającej internetowy dostęp do najpopularniejszych produkcji brytyjskiego nadawcy. Zamierza skupić się na oferowaniu swoich programów za pośrednictwem zewnętrznych operatorów.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
BBC rezygnuje z iPlayera, stawia na zewnętrznych operatorów

Według oficjalnych informacji podanych przez BBC platforma iPlayer dostępna w Zachodniej Europie, Australii i Kanadzie zostanie zamknięta w czerwcu br.

Od momentu uruchomienia w 2007 r. serwis iPlayer pozwala użytkownikom na dostęp do programów radiowych i telewizyjnych produkowanych przez brytyjską stację. W ostatnim okresie jednak liczba osób korzystających z oferty tej platformy zaczęła spadać. W marcu br. obniżyła się o 7 proc. w porównaniu z podobnym okresem ub.r., podczas gdy konkurencyjne oferty wciąż notują wzrost liczby odbiorców.

grafika

W komunikacie BBC podkreśla, że koniec serwisu iPlayer nie będzie oznaczał braku dostępu do treści produkowanych i oferowanych przez brytyjskiego nadawcę. Pozostanie brytyjska wersja serwisu. Stacja ma też zamiar w większym niż dotąd stopniu postawić na sprzedaż swoich produkcji za pośrednictwem zewnętrznych operatorów telewizyjnych, u których takie pozycje jak „Top Gear” czy „The Voice” cieszą się wciąż sporą popularnością, a przez widzów są chętnie oglądane.

Obecnie każdego roku BBC z tytułu opłat licencyjnych otrzymuje ok. 3,7 mld funtów. Jednak w związku z zamrożeniem stawek licencyjnych przez brytyjski rząd kwota ta nie ma szans w najbliższym czasie wzrosnąć, i pojawiła się konieczność cięcia przez nadawcę kosztów. Stąd między innymi decyzja o zamknięciu iPlayera - tłumaczy BBC.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day