Bianka Mikołajewska za Pawła Kapustę na czele Magazynu Wirtualnej Polski

Szefową Magazynu Wirtualnej Polski (Grupa Wirtualna Polska) została Bianka Mikołajewska. Na stanowisku zastąpiła Pawła Kapustę, który z początkiem miesiąca został redaktorem naczelnym Wirtualnej Polski.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:
Bianka Mikołajewska za Pawła Kapustę na czele Magazynu Wirtualnej Polski
Bianka Mikołajewska (fot. materiały prasowe)

Bianka Mikołajewska od marca kieruje Magazynem Wirtualnej Polski (WP Magazyn). „Odważne, bezkompromisowe dziennikarstwo to jeden z filarów naszej redakcji, wokół tych wartości budowaliśmy Magazyn WP. Wciąż chcemy iść tą drogą, a Bianka to gwarancja jakości” - napisał na Twitterze naczelny WP Paweł Kapusta.

„Przez ostatnie 2 lata @pawel_kapusta stworzył w Magazynie WP niesamowity zespół, z mnóstwem dziennikarskich sukcesów. To wielkie wyzwanie, nie tylko tego nie zepsuć, ale jeszcze dołożyć kolejne cegiełki” - skomentowała Mikołajewska.

Dziennikarka na stanowisku zastąpiła właśnie Kapustę, który z początkiem marca zaczął kierować redakcją Wirtualnej Polski. Z tą funkcją po trzech latach pożegnał się Piotr Mieśnik.

Mikołajewska do zespołu WP Magazynu dołączyła w lipcu ub.r. W latach 2000-2013 była dziennikarką „Polityki”, a później „Gazety Wyborczej”. W czerwcu 2016 roku została zastępczynią redaktora naczelnego serwisu internetowego OKO.press oraz szefową działu śledczego.

Wielokrotnie nominowana do najważniejszych nagród dziennikarskich. Dziennikarz Roku 2016 w plebiscycie magazynu „Press”. W 2019 roku odebrała Nagrodę Specjalną Radia Zet im. Andrzeja Woyciechowskiego dla „Dziennikarza Dekady”. Laureatka Nagrody specjalnej X Edycji Konkursu im. Władysława Grabskiego dla dziennikarzy ekonomicznych, wyróżniana także w konkursach Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich oraz Fundacji im. Stefana Batorego.

WP Magazyn istnieje od 2017 roku, zamieszczane są w nim m.in. reportaże, felietony i inne dłuższe formy.

Jak wynika z badania Mediapanel, w styczniu Grupę Wirtualna Polska odwiedziło 23,36 mln użytkowników (78,7 proc. zasięgu), którzy na jej stronach spędzali średnio 2 godziny, 32 minuty i 11 sekund. Sama Wp.pl odnotowała 18,2 mln użytkowników (61,45 proc. zasięgu), którzy przeciętnie przebywali tam przez 1 godzinę, 52 minuty i 33 sekundy. Strona główna WP została w tym czasie odwiedzona przez 8,64 mln internautów (29,1 proc. zasięgu), a średni czas korzystania wyniósł 58 minut i 41 sekund.

W trzecim kwartale ub.r. przychody grupy kapitałowej Wirtualna Polska zwiększyły się o 20,3 proc. do 270,9 mln zł, a zysk netto zmalał z 54,87 do 50,76 mln zł. Jej spółka zależna Wakacje.pl osiągnęła dwucyfrowy wzrost sprzedaży w porównaniu z trzecim kwartałem 2019 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami