Biedronka goni reklamowo Lidla. Ile wydają inni marketerzy? (Top10)

W pierwszej połowie roku media zarobiły na reklamach ponad 10 proc. więcej niż przed rokiem. Najmocniej wydatki reklamowe zwiększyły: Procter&Gamble Polska, Jeronimo Martins Polska i Lidl Polska – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Biedronka goni reklamowo Lidla. Ile wydają inni marketerzy? (Top10)
materiały reklamowe Lidla i Biedronki

W okresie od stycznia do czerwca 2024 r. media tradycyjne (bez internetu) zarobiły na reklamach blisko 22,3 mld zł, czyli o 10,5 proc. więcej niż w tym samym okresie 2023 roku (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media). 

Ponad połowa tej kwoty przypadła telewizji (11,6 mld zł), która zwiększyła wpływy reklamowe r/r o 14,8 proc. Stacje radiowe na emisji reklam zarobiły w omawianym okresie 5,5 mld zł – 8,6 proc. więcej.

W pierwszej połowie br. wzrosły wydatki na reklamę zewnętrzną – o 9,2 proc., do 738,6 mln zł, w kinach – o 28,7 proc., do 1,6 mld zł i na reklamę DOOH – o 59,36 proc., do 266,1 mln zł.

Mniejsze przychody z reklam zanotowały natomiast magazyny i dzienniki. Wpływy reklamowe magazynów spadły r/r o 6,2 proc., do blisko 2,1 mld zł, a w dziennikach - o 27,7 proc., do 513 mln zł.

grafika

Duże wzrosty P&G, Biedronki i Rossmanna

Niezmiennie liderem wydatków reklamowych na polskim rynku pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, która przeznaczyła na promocję swoich marek w mediach 1,2 mld zł – niespełna 1 proc. więcej niż przed rokiem.

Druga pod tym względem jest firma Terg, właściciel sieci elektromarketów Media Expert, z wydatkami w kwocie 676,1 mln zł (wzrost rdr o 23,6 proc.). Podium zamyka Lidl Polska z wydatkami w wysokości 506,9 mln zł (wzrost o 43,8 proc.). O 87,3 proc. więcej na reklamy wydał Procter&Gamble Polska (blisko 301 mln zł), a o 68,4 proc. wzrosły wydatki sieci drogerii Rossmann (do 238,9 mln zł).

Właściciel Biedronki, firma Jeronimo Martins Polska zwiększyła inwestycje w reklamę o 55,7 proc. (do 433 mln zł), Ferrero Polska wydało 34,4 proc. więcej (306,5 mln zł), a USP Zdrowie - o 33,1 proc. więcej (394,6 mln zł). Wydatki Natur Produkt Zdrovit wzrosły z kolei o 18,2 proc., do 473 mln zł.

Z czołówki największych reklamodawców tylko jedna firma zmniejszyła nakłady reklamowe w skali roku – Euro-Net Warszawa zredukował je o 12,4 proc., do 292,4 mln zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style