Bloober Team chce przejść na rynek główny giełdy

Zarząd producenta gier wideo Bloober Team zarekomendował walnemu zgromadzeniu, żeby zdecydowało o przeniesieniu notowań akcji spółki z NewConnect na rynek główny warszawskiej giełdy. W marcu 2023 roku firma ma zaprezentować strategię na lata 2023-2027.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Bloober Team chce przejść na rynek główny giełdy

W komunikacie Bloober Team podkreśla, że w ostatnich miesiącach do spółki zwracali się partnerzy branżowi, jak i fundusze, którzy są potencjalnie zainteresowani nabyciem większościowych pakietów jej akcji. Zaznaczono, że priorytetem firmy jest realizacja celów strategicznych i utrzymanie mocy decyzyjnej co do rozwoju.

- Bloober Team SA rozwija się organicznie i jest spółką, której rozmiar i jakość uzasadniają przeniesienie notowań na główny rynek GPW. Zauważamy, że spółki notowane na NewConnect często nie mają adekwatnych wycen w stosunku do ich realnej wartości. Obecnie Bloober Team jest jedną z najgorętszych marek w branży gamignowej i ciągle się rozwija - komentuje Piotr Babieno, prezes Bloober Team.

7 marca 2023 roku spółka planuje zaprezentować strategię na lata 2023-2027. - Zdajemy sobie sprawę z tego, że to nie jest pierwszy raz, kiedy temat przejścia na główny parkiet GPW pojawia się w kontekście Bloober Team. Szczegółowo przeanalizowaliśmy wszystkie dostępne możliwości i naszym zdaniem, to najlepszy moment na taki ruch - zapewnia Piotr Babieno.

- Aktualnie, spółka znajduje się na etapie drugiego punktu zwrotnego w swojej historii. Pierwszy miał miejsce, gdy w 2015 roku ustalono strategię Bloober Team i zadecydowano, że skupimy się na produkcji horrorów psychologicznych. Był to dla nas naprawdę przełomowy moment i wierzę w to, że skutek naszych ostatnich działań będzie mieć porównywalny wpływ na naszą pozycję w światowym gamingu. Teraz mamy nowe wyzwania, a nasza decyzja mamy nadzieję będzie miłym prezentem dla naszych akcjonariuszy - dodaje Babieno.

Bloober Team na giełdzie od 11 lat

Na bocznym rynku giełdowym NewConnect firma Bloober Team zadebiutowała w połowie 2011 roku. Jesienią ub.r. 22 proc. akcji spółki od Rockbridge TFI kupił chiński gigant Tencent.

Obecnie 14,17 proc. akcji Bloober Team ma Piotr Babieno, a 8,19 proc. - inwestorzy tworzący porozumienie.

W czwartek przed południe za akcję firmy płacono 18,44 zł, co daje kapitalizację w wysokości 356 mln zł. Od początku stycznia br. kurs wzrósł o 11 proc.

grafika

W ub.r. Bloober Team osiągnął 62,77 mln zł przychodów i 20,94 mln zł zysku netto. We wrześniu ub.r. firma poinformowała, że na lata 2022-25 rozwija dwa duże projekty, które aspirują do kategorii gier AAA.

- Skupialiśmy się na horrorze psychologicznym, a teraz nasz plan na najbliższe 5 do 7 lat to zostanie liderem horrorów w ogóle. Chcemy robić gry, które będą aspirować do segmentu AAA - stwierdził Piotr Babieno. W połowie ub.r. firma zawarła z japońskim koncernem Konami umowę o strategicznej współpracy w zakresie „możliwości wspólnego rozwoju treści”.

W czerwcu Bloober Team zapowiedział, że jego nowa gra „Layers of Fear” w wersjach na komputery i konsole nowej generacji trafi do sprzedaży w pierwszym kwartale 2023 roku.

W trzecim kwartale br. firma zanotowała 24,32 mln zł przychodów i 9,34 mln zł zysku netto, wobec 15,46 mln zł wpływów i 3,89 mln zł zysku rok wcześniej.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK