Organizacje praw człowieka wzywają kibiców do bojkotu ćwierćfinału mundialu w Katarze

Za kilka dni startują mistrzostwa świata w piłce nożnej Katar 2022. W związku z tym, że decyzja o organizacji mundialu w tym kraju wciąż spotyka się z krytyką z całego świata, organizacje praw człowieka w Niemczech rozpoczęły w social mediach kampanię wzywającą do bojkotu tego wydarzenia.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Organizacje praw człowieka wzywają kibiców do bojkotu ćwierćfinału mundialu w Katarze

Kampania „Football Blackout for Human Rights” została przygotowana dla grupy Loud Against Nazis oraz ruchu protestu „Boycott Qatar 2022”. Jej autorem jest berlińska agencja kreatywna Heimat.

Film wyprodukowany na jej potrzeby wyjaśnia, że ​​Katar jest krajem, w którym stwierdzono „poważne łamanie praw osób LGBTQ+, praw kobiet i praw człowieka”. Zwrócono w nim również uwagę, że od 2010 roku i momentu ogłoszenia Kataru jako gospodarza tegorocznych mistrzostw świata, zginęło ponad 15 000 robotników, którzy byli zaangażowani w prace przy budowie stadionów, na których będą odbywać się mecze.

Celem rozpoczętej kampanii jest wezwanie do bojkotu ćwierćfinału mundialu, odbywającego się 10 grudnia, który jest jednocześnie obchodzonym przez ONZ Międzynarodowym Dniem Praw Człowieka.

„Wyłączmy piłkę nożną i zajmijmy się czymś innym tej nocy” — słyszymy w spocie.

Utworzona na potrzeby kampanii strona www umożliwi kibicom pobieranie i udostępnianie zasobów na swoich profilach w mediach społecznościowych, jeśli będą tego dnia oglądać mistrzostwa świata. Można na niej również kupić bluzy i t-shirty z logo kampanii, aby pokazać swoje zaangażowanie w akcję, z której dochody przekazywane będą organizacji Loud Against Nazis.

Kampanię wspierać będą znane niemieckie gwiazdy, w tym grupa hip-hopowa Culcha Candela, aktor Ben Blaskovic i aktywista LGBTQ Dario Minden.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski

Rekord streamingu w badaniu Nielsena. Pomogły "Heweliusz" i "Stranger Things"

Rekord streamingu w badaniu Nielsena. Pomogły "Heweliusz" i "Stranger Things"

TVP blisko granicy oszczędności. Tyle ma wydać w przyszłym roku

TVP blisko granicy oszczędności. Tyle ma wydać w przyszłym roku

Ponad 800 tys. Polaków kupiło subskrypcję na buty. Modivo.club wychodzi za granicę

Ponad 800 tys. Polaków kupiło subskrypcję na buty. Modivo.club wychodzi za granicę