Bolt wprowadza opcję „Kobiety dla kobiet”. Ma zwiększyć poczucie bezpieczeństwa kierowczyń i pasażerek

Firma taksówkowa Bolt, w ramach działań mających na celu podnoszenie komfortu i bezpieczeństwa w przejazdach taksówkami, uruchamia kategorię „Kobiety dla kobiet”. Nowa opcja przejazdów dostępna będzie na początek w dziewięciu miastach, m.in w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu. W aplikacji użytkowniczki będą mogły zamówić kurs z kobietą za kierownicą taksówki.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Bolt wprowadza opcję „Kobiety dla kobiet”. Ma zwiększyć poczucie bezpieczeństwa kierowczyń i pasażerek
Fot. Bolt/Materiały prasowe

Bolt to jedna z działających w Polsce i na świecie platform miejskiej mobilności, pozwalająca m.in. na zamawianie przewozów taksówkowych za pomocą aplikacji. Bolt podaje, że obecnie ma 100 mln klientek i klientów w 45 krajach w Europie i Afryce. Celem firmy jest m.in. przyspieszyć rezygnację z prywatnych aut na rzecz współdzielonej mobilności, oferując lepsze rozwiązania dla różnych potrzeb, w tym przewozy, car-sharing i wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawę jedzenia i artykułów spożywczych.

Kobiety bezpieczniejsze

Bolt twierdzi, że bardzo poważnie podchodzi do kwestii bezpieczeństwa w przejazdach i sprzeciwia się wszelkim aktom agresji i przemocy wobec pasażerów/pasażerek oraz kierowców/kierowczyń. Dlatego jeszcze w marcu br. opublikowane zostało dotyczące tych kwestii zobowiązanie firmy, zebrane w Standardy bezpieczeństwa w przewozach osób taksówką.

Teraz Bolt poinformował o wprowadzeniu w swojej aplikacji opcji o nazwie „Kobiety dla kobiet”. Nowa kategoria dostępna dla wszystkich kobiet, będzie łączyć pasażerki oraz kierowczynie. Odtąd każda użytkowniczka aplikacji będzie mogła zamówić przejazd z kobietą za kierownicą taksówki. Na początek nowa kategoria będzie dostępna w dziewięciu polskich miastach: Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Lublinie, Wrocławiu, Białymstoku, Bydgoszczy, Gorzowie Wielkopolskim i Zielonej Górze.

- Bezpieczeństwo i komfort osób korzystających z aplikacji Bolt jest dla nas priorytetem – zapewnia w komunikacie Paweł Kuncicki, country manager Bolt w Polsce. - Prowadzimy intensywne działania, mające na celu poprawienie bezpieczeństwa przejazdów taksówkami, takie jak weryfikacja kierowców w czasie rzeczywistym czy cykl szkoleń z zakresu bezpieczeństwa. Te ostatnie zostały już docenione także przez branżę, która zaczyna wprowadzać podobne rozwiązania, wzorowane na naszych materiałach. Uruchomienie kategorii „Kobiety dla Kobiet” to kolejny nasz krok, który nie tylko zwiększa bezpieczeństwo pasażerek i kierowczyń, ale ma głównie na celu zachęcenie kobiet do zawodu kierowcy. To także dowód na to, że jako firma chcemy się rozwijać i nieustannie polepszać jakość usług, świadczonych za pomocą naszej aplikacji.

Bolt przypomina, że w jego aplikacji dla kierowców i kierowczyń dostępne jest rozwiązanie pozwalające na śledzenie przejazdu oraz przycisk alarmowy łączący z numerem alarmowym 112 bezpośrednio z aplikacji. Ponadto kierowczynie będą miały możliwość odrzucenia przejazdu, np. w przypadku jeśli stwierdzą, że został on zamówiony przez mężczyznę.

- Cieszymy się, że Bolt wprowadza kategorię dla kobiet – przyznaje Jolanta Gawęda z fundacji Feminoteka. - Jazda samochodem prowadzonym przez kobietę znacząco wpływa na poczucie bezpieczeństwa pasażerek, zarówno komunikacyjnego jak i osobistego. Liczymy na to, że usługa ta zachęci panie również do podejmowania pracy w charakterze kierowcy i że dzięki temu dostępność taksówek oferujących taką opcję będzie coraz większa.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?