Brytyjskie uwielbienie frytek

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Pomimo dużej różnorodności produktów dostępnych w supermarketach i restauracyjnych jadłospisach, ogromna część brytyjskich posiłków nadal zawiera frytki. Według najnowszego badania Family Food Panel* przeprowadzonego przez firmę Taylor Nelson Sofres (do której należy TNS OBOP), ryba z frytkami (fish&chips) jest wciąż jedną z najbardziej popularnych potraw na Wyspach Brytyjskich. W 2002 roku potrawa ta była spożywana w ramach 541 mln posiłków domowych, restauracyjnych i na wynos.

Brytyjska miłość do frytek powoduje, że ich spożycie jest dwukrotnie większe niż konsumpcja makaronu czy ryżu. W 2002 roku frytki znalazły się aż w 1,4 miliarda potraw. Porównując konsumpcję takich brytyjskich przysmaków jak kiełbaski, które stanowią około 6 procent wszystkich wieczornych posiłków, widać wyraźnie, że w najbliższym czasie dodatki w postaci frytek będą nadal stanowić kluczowy składnik brytyjskiej diety.

Jednocześnie, jak wynika z badnia Superpanel**, zwyczaje związane z robieniem zakupów podkreślają istniejący trend do nabywanie potraw, które są łatwe w przygotowywaniu. W związku z tym na rynku pojawia się coraz więcej nowych produktów tego typu. W 2002 roku na brytyjski rynek frytek i produktów ziemniaczanych zostało wprowadzonych 112 nowych linii produktów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu