Budimex, Ericsson, Dialog i Netia chcą wspólnie budować sieć szerokopasmową

Budimex, Ericsson, Telefonia Dialog oraz Netia podpisały list intencyjny, który zakłada ich wspólny udział w realizacji projektów budowy regionalnych sieci szerokopasmowych, takich jak "Sieć Szerokopasmowa Polski Wschodniej" i "Internet dla Mazowsza", poinformowały spółki w oddzielnych komunikatach.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

"Głównym powodem, dla którego Netia postanowiła zbudować to konsorcjum jest konieczność wykorzystania, stojącej przed naszym krajem, niepowtarzalnej szansy na zbudowanie optymalnych i w pełni otwartych na wszystkich zainteresowanych regionalnych sieci szerokopasmowych. Model zaproponowany przez Netię i udział w tej inicjatywie tak znaczących i doświadczonych przedsiębiorstw gwarantuje, że powstaną nowe, dostosowane do obecnych wymagań sieci, a wyeliminowane zostanie ryzyko ponownej monopolizacji rynku" - powiedział prezes Netii Mirosław Godlewski.

Sygnatariusze listu deklarują gotowość do uczestniczenia w przetargach na budowę i eksploatację regionalnych sieci szerokopasmowych.

"Ericsson jako światowy potentat w produkcji sprzętu telekomunikacyjnego, a jednocześnie doświadczony integrator i dostawca usług jest idealnym partnerem Konsorcjum" - powiedział prezes firmy Ericsson w Polsce Staffan Henriksson.

"Dialog wniesie do konsorcjum swoją wiedzę i doświadczenie w obszarze budowy sieci nowych generacji. Od lat nie tylko z sukcesem budujemy i modernizujemy naszą sieć w oparciu o technologie NGA (głównie pasywnych sieci optycznych), ale też skutecznie pozyskujemy unijne współfinansowanie dla naszych największych projektów" - dodał wiceprezes Dialogu Robert Banasiak.

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day