CCC zamienia foliowe torby na papierowe, stosuje ekologiczne pudełka

Sieć sklepów obuwniczych CCC zrezygnowała z używania do pakowania towarów w swoich sklepach z toreb foliowych na rzecz papierowych. W należącym do niej serwisie eobuwie stosowane są z kolei ekologiczne pudełka i opakowania wysyłkowe.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
CCC zamienia foliowe torby na papierowe, stosuje ekologiczne pudełka

CCC zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online sprzedając obuwie i inne związane z nim towary pakuje je w papierowe opakowania z recyklingu. Należący do CCC serwis eobuwie też korzysta wyłącznie z ekologicznych pudełek i opakowań wysyłkowych. Dotyczy to zarówno Polski, jak i wszystkich pozostałych rynków, na których obecna jest marka.

- Jeszcze niedawno powszechna była opinia, że ekologia jest zarezerwowana dla marek premium, z wąską, świadomą grupą klientów. My docieramy z produktami do szerokiego grona odbiorców, rocznie sprzedajemy ponad 70 milionów obuwia, dlatego tym bardziej nie chcemy brać udziału w masowym użyciu foliówek i stawiamy na budowanie świadomości ekologicznej u naszych klientów. Jednak równie ważny jak opakowanie jest sam produkt. Jako firma duży nacisk kładziemy na certyfikaty pochodzenia materiałów, z których wykonywane jest obuwie czy akcesoria dostępne w sprzedaży. W naszej ofercie znajdują się m.in. produkty sygnowane znakiem Fairtrade, który jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych systemów etycznej certyfikacji produktów, a kolekcje Lasocki Kids są wykonywane ze skór powstałych w ekologicznych garbarniach, certyfikowanych zgodnie z protokołem Leather Working Group. Wdrożyliśmy także politykę zarządzania substancjami chemicznymi, tak, aby produkty sprzedawane w sieci były bezpieczne dla klienta i przyjazne dla środowiska - mówi Marcin Czyczerski, prezes zarządu CCC S.A.

Cele środowiskowe CCC to m.in. ograniczenie o 5 proc. zużycia energii elektrycznej, 5 proc. spadek emisji CO2, a także 5 proc. mniej odpadów do 2021 roku.  Dotychczas firmie udało się zredukować emisję dwutlenku węgla o 620 ton czy 100 ton mniej opakowań kartonowych dzięki wdrożeniu innowacyjnej kartoniarki (urządzenie sklejające opakowania tekturowe do butów, które zautomatyzowało procesy magazynowe).

Z kolei Centrum Badań i Rozwoju w Polkowicach wyposażone jest w systemy klimatyzacyjne, wykorzystujące powietrzne pompy ciepła, a także system BMS, który integruje i steruje wszystkimi systemami budynku. Pozwoliło to osiągnąć bardzo duże oszczędności energii elektrycznej. CCC pracuje obecnie nad wypracowaniem kompleksowej strategii biznesowej na kolejne lata, której elementem będą również działania z zakresu zrównoważonego rozwoju. Dokument zostanie opublikowany w pierwszym kwartale przyszłego roku.

W trzech kwartałach br. grupa kapitałowa CCC, właściciel sieci sklepów obuwniczych CCC, eObuwie, DeeZee i Gino Rossi, zanotowała wzrost przychodów z e-commerce o 53,2 proc. do 995,3 mln zł. Firma chce wprowadzić e-sklep CCC.eu na kolejne rynki, zapowiada też, że Gino Rossi w przyszłym roku osiągnie rentowność operacyjną.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"