Ceneo z rekordem, Skąpiec przed Okazje.info i Nokautem

Zdecydowanie najpopularniejszą porównywarką cenową jest Ceneo.pl, które w grudniu ub.r. osiągnęło rekordową odwiedzalność. Okazje.info zanotowały niewielki spadek natomiast Skąpiec.pl i Nokaut.pl w pewnych statystykach straciły, a w innych zyskały.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W grudniu ub.r. Ceneo.pl (należące do Grupy Allegro) odwiedziło 6,64 mln internautów (real users), którzy wykonali 94,5 mln odsłon krajowych (w tym 16,6 mln mobilnych), a każdy spędził w nim średnio 14 minut i 10 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Ceneo.pl jest zdecydowanym liderem wśród porównywarek cenowych we wszystkich tych statystykach. Serwis zanotował około trzech razy więcej użytkowników niż każda z kolejnych trzech porównywarek (Skąpiec.pl, Okazje.info i Nokaut.pl), a także ponad cztery raz więcej odsłon krajowych niż Skąpiec.pl, prawie siedem razy więcej niż Okazje.info i ponad dziesięć razy więcej niż Nokaut.pl. Na Skąpiec.pl każdy użytkownik spędził średnio 8:55 minuty, a na Okazje.info i Nokaut.pl - po 3-4 minuty.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-grudniu-2014-roku ##

Do wydawców czołowych porównywarek należą też mniej popularne serwisy tego typu. I tak Taniomania.pl (wchodząca w skład Grupy Ceneo.pl) zanotowała w grudniu 537,4 tys. użytkowników i 1,77 mln odsłon krajowych, Bazarek.pl (należący do Grupy Nokaut.pl) - 376,9 tys. użytkowników i 2,04 mln odsłon, Ceneolokalnie.pl (Grupa Ceneo.pl) - 232,3 tys. użytkowników i 786,3 tys. odsłon. Z kolei Idealo.pl odwiedziło 228 tys. internautów, a Najtaniej.co - 201,4 tys.

Ceneo.pl zyskało w skali roku 244,8 tys. użytkowników i 8,82 mln odsłon krajowych (to wzrosty o 3,8 i 10,3 proc.), za to średni czas spędzany przez odwiedzającego skrócił się o 51 sekund (czyli o 5,7 proc.). W grudniu ub.r. serwis zanotował rekordową liczbę użytkowników i odsłon krajowych w swojej historii.

Skąpiec.pl, w połowie ub.r. przejęty przez Grupę Onet, zanotował o 140,3 tys. użytkowników więcej (5,9 proc. w górę), 1,36 mln odsłon krajowych mniej (6,2 proc. w dół) oraz 1:44 minuty więcej czasu korzystania przez każdego użytkownika (24,1 proc. w górę).

Niewielkie spadki liczby użytkowników miały Okazje.info i Nokaut.pl - pierwszy stracił 142,6 tys. (6,4 proc. w dół), a drugi - 131,2 tys. (7 proc. w dół). Jednocześnie Okazje.info zanotowały 1,24 mln odsłon krajowych mniej niż przed rokiem (9,2 proc. w dół) i 8 sekund na użytkownika mniej, natomiast Nokaut.pl zyskał 2,55 mln odsłon (to aż 40,4 proc. w górę), a średni czas korzystania z serwisu przez odwiedzającego zmalał aż o 13:43 minuty (czyli o 78,7 proc.).

Dla porównywarek cenowych, tak jak dużej części sektora e-commerce, najintensywniejszy jest okres zakupowy przed Bożym Narodzeniem. Dlatego Ceneo.pl, Skąpiec.pl i Nokaut.pl to w grudniu przyciągnęły najwięcej użytkowników w ub.r., natomiast w przypadku Okazje.info grudniowy wynik był tylko nieznacznie mniejszy od styczniowego i z miesięcy letnich.

Najsłabszy dla porównywarek jest natomiast okres wiosenny i letni. Nokaut.pl w maju ub.r. miał 4,8 mln użytkowników (wobec 6,64 mln w grudniu), Skąpiec.pl po 1,7-1,8 mln od kwietnia do września (wobec 2,53 mln w grudniu), natomiast Nokaut.pl - 1,09 mln w kwietniu (wobec 1,74 mln w grudniu). W maju Nokaut.pl zanotował zaledwie 439 tys. użytkowników, co może być skutkiem kolejnej kary nałożonej na serwis przez wyszukiwarkę Google - pierwszy razy taka sytuacja miała miejsce trzy lata temu, dotyczyła też porównywarek Ceneo.pl i Nokaut.pl oraz kilkunastu innych polskich stron (więcej na ten temat).

Najbardziej stabilną odwiedzalność z analizowanych serwisów miały w ub.r. Okazje.info - różnica w liczbie użytkowników między najlepszym a najgorszym miesiącem wyniosła 294 tys.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu