„Chcesz kupić jointa lub kreskę? To przyłóż rękę” w kampanii przeciw narkomanii

W warszawskich i łódzkich klubach pojawiły się zawieszone na ścianach różowe ulotki z symbolem czarnej dłoni i napisem: „Chcesz kupić jointa lub kreskę? To przyłóż rękę”. To druga część akcji społecznej „Miasto wciąga” skierowanej do osób zażywających narkotyki.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Po dotknięciu ulotki, pod wpływem ciepła ręki, czarna farba znika i pojawiają się informacje, z których można dowiedzieć się, jakich sum sięgają roczne dochody karteli narkotykowych.

- Nasza akcja ma dwa cele. Pierwszym jest kontakt bezpośredni z osobami okazjonalnie sięgającymi po narkotyki, po to by przekazać im informacje na temat tego, jak mogą ograniczyć używanie narkotyków i zmniejszyć ryzyko szkód. Drugi zaś to wzbudzenie świadomości obywatelskiej - na ile każdy z nas kupując, nawet sporadycznie, jointa, kokainę, heroinę - przykłada rękę do rozwoju narkobiznesu - opisuje Maja Ruszpel, pomysłodawczyni kampanii.

grafika

Dodatkowo osoby, które nadużywają marihuany, zostaną poinformowane o specjalnym programie terapeutycznym o nazwie Candis skierowanym tylko dla nich. W jaki sposób? Po przyłożeniu dłoni pojawi się informacja na temat programu, obok zaś znajduje się adres strony internetowej i kod QR do programu Candis. Ulotki są przyklejone do ścian w formie bloczków po 10 kartek, po to by każdy zainteresowany mógł jedną z kartek oderwać i zabrać ze sobą.

grafika

Projekt ulotki przygotował Robert Poryzała. Akcję realizuje Fundacja Inspiratornia, a finansuje Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"