Comperia ze wzrostem wpływów o 79 proc. i 1,4 mln zł straty

W pierwszej połowie br. Comperia (wydawca m.in. serwisów Comperia.pl, eHipoteka.com, Banki.pl, Telepolis.pl) zanotowała 10,12 mln zł przychodów ze sprzedaży i 1,39 mln zł straty netto. Mocno wzrosły wpływy firmy ze sprzedaży usług ubezpieczeniowych, kredytowych i lokacyjnych.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Comperia ze wzrostem wpływów o 79 proc. i 1,4 mln zł straty
Shutterstock.com

W skali roku wpływy Comperii ze sprzedaży zwiększyły się z 5,64 do 10,12 mln zł. - Działania zaplanowane w 2016 roku i wdrożone w 2017 polegające na lepszej penetracji sprzedażowej oraz pozyskaniu nowych klientów jak również rozszerzeniu bazy partnerów po stronie pozyskiwania leadów przyniosły spodziewany rezultat - komentuje to firma w raporcie finansowym.

Jednocześnie wynik EBITDA spółki wzrósł z 1,55 mln zł straty do 965 tys. zł zysku, natomiast strata netto zmalała z 3,71 do 1,39 mln zł.

Skąd ta strata? - Grupa inwestuje w rozwój ubezpieczeń. Wydatki ponoszone na rozwój są odnoszone w koszty w okresie ich poniesienia, natomiast efekty tych działań będą widoczne w przyszłych okresach - tłumaczy Comperia. Ponadto firma poniosła niegotówkowe koszty amortyzacji w wysokości 2,17 mln zł, głównie z powodu projektów technologicznych (m.in. Comperia Agent) realizowanych przez nią w latach 2014-2015.

grafika

Wpływy Comperii ze sprzedaży produktów lokacyjnych potroiły się w skali roku, z działalności ubezpieczeniowej - wzrosły o 119 proc., a ze sprzedaży produktów kredytowych - o 46 proc.

Z kolei ze sprzedaży produktów pozafinansowych firma miała o 15 proc. mniej przychodów niż rok wcześniej.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wojciech-malek-zarzadz-comperia ##

W raporcie Comperia podkreśla wzrost wpływów z działalności ubezpieczeniowej. - Jest to szczególnie ważne, gdyż spółka planuje intensywnie rozwijać ten segment w kolejnych okresach i ma ku temu mocne fundamenty w postaci rosnącej liczby agentów i klientów. Mamy podpisane umowy na dystrybucję produktów ubezpieczeniowych 21 towarzystw ubezpieczeniowych. Pracujemy z ponad 200 agentami - wylicza.

grafika

Koszty firmy zwiększyły się z roku o rok do 17 proc. do 11,87 mln zł, głównie ze względu na wzrost wydatków na usługi obce (o 45 proc. do 6,84 mln zł). Wzrosły też koszty podatków i opłat oraz pozostałe.

Z kolei na wynagrodzenia Comperia wydała 1,99 mln zł, o 15 proc. mniej niż rok wcześniej.

grafika
tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady