Comperia ze wzrostem wpływów o 79 proc. i 1,4 mln zł straty

W pierwszej połowie br. Comperia (wydawca m.in. serwisów Comperia.pl, eHipoteka.com, Banki.pl, Telepolis.pl) zanotowała 10,12 mln zł przychodów ze sprzedaży i 1,39 mln zł straty netto. Mocno wzrosły wpływy firmy ze sprzedaży usług ubezpieczeniowych, kredytowych i lokacyjnych.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Comperia ze wzrostem wpływów o 79 proc. i 1,4 mln zł straty
Shutterstock.com

W skali roku wpływy Comperii ze sprzedaży zwiększyły się z 5,64 do 10,12 mln zł. - Działania zaplanowane w 2016 roku i wdrożone w 2017 polegające na lepszej penetracji sprzedażowej oraz pozyskaniu nowych klientów jak również rozszerzeniu bazy partnerów po stronie pozyskiwania leadów przyniosły spodziewany rezultat - komentuje to firma w raporcie finansowym.

Jednocześnie wynik EBITDA spółki wzrósł z 1,55 mln zł straty do 965 tys. zł zysku, natomiast strata netto zmalała z 3,71 do 1,39 mln zł.

Skąd ta strata? - Grupa inwestuje w rozwój ubezpieczeń. Wydatki ponoszone na rozwój są odnoszone w koszty w okresie ich poniesienia, natomiast efekty tych działań będą widoczne w przyszłych okresach - tłumaczy Comperia. Ponadto firma poniosła niegotówkowe koszty amortyzacji w wysokości 2,17 mln zł, głównie z powodu projektów technologicznych (m.in. Comperia Agent) realizowanych przez nią w latach 2014-2015.

grafika

Wpływy Comperii ze sprzedaży produktów lokacyjnych potroiły się w skali roku, z działalności ubezpieczeniowej - wzrosły o 119 proc., a ze sprzedaży produktów kredytowych - o 46 proc.

Z kolei ze sprzedaży produktów pozafinansowych firma miała o 15 proc. mniej przychodów niż rok wcześniej.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wojciech-malek-zarzadz-comperia ##

W raporcie Comperia podkreśla wzrost wpływów z działalności ubezpieczeniowej. - Jest to szczególnie ważne, gdyż spółka planuje intensywnie rozwijać ten segment w kolejnych okresach i ma ku temu mocne fundamenty w postaci rosnącej liczby agentów i klientów. Mamy podpisane umowy na dystrybucję produktów ubezpieczeniowych 21 towarzystw ubezpieczeniowych. Pracujemy z ponad 200 agentami - wylicza.

grafika

Koszty firmy zwiększyły się z roku o rok do 17 proc. do 11,87 mln zł, głównie ze względu na wzrost wydatków na usługi obce (o 45 proc. do 6,84 mln zł). Wzrosły też koszty podatków i opłat oraz pozostałe.

Z kolei na wynagrodzenia Comperia wydała 1,99 mln zł, o 15 proc. mniej niż rok wcześniej.

grafika
tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami