Czas reklamowy w trakcie Oskarów wyprzedany

Telewizja ABC wyprzedała czas przeznaczony na emisję reklam w trakcie transmisji 79-ej corocznej ceremonii rozdania nagród Akademii, czyli popularnych Oskarów.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Gala odbędzie się 25 lutego.

Wśród tegorocznych reklamodawców są takie firmy jak AT&T, Bank of America, Careerbuilder.com, Coca Cola, DoveCreamOil Body Wash, General Motors, JCPenney, Kodak, L’Oreal, Masterfoods, MasterCard, McDonald’s i Microsoft.

ABC nie ujawniło ceny spotów. Według różnych nieoficjalnych źródeł, 30-sekundowa reklama kosztowała w tym roku od 1,7 do 2 milionów dolarów.

Na przestrzeni ostatniej dekady cena półminutowego spotu w trakcie Oskarów wzrosła ponad dwukrotnie, z 700 tysięcy dolarów w 1995 roku do 1,6 miliona dolarów rok temu.

Jednak wysokie ceny wpłynęły na średnią ilość czasu przeznaczaną na reklamy w ciągu jednej godziny. Według raportu TNS Media Intelligence w trakcie tegorocznych Oskarów reklamy zajmą 11-12 minut na godzinę, podczas gdy przy Super Bowl było to 13-14 minut. Natomiast w regularnym programie w trakcie najwyższej oglądalności (prime-time) na spoty reklamowe przeznacza się 18 minut na godzinę.

Jak wynika z raportu, około 1/3 firm, które wykupiły czas w trakcie Super Bowl, reklamowała się również w trakcie Oskarów. Najwięcej bo 9 reklamodawców wykupiło czas komercyjny podczas obu wydarzeń w 2003 roku.

W pierwszej trójce firm, które przez ostatnie 12 lat reklamowały się rok po roku w trakcie oskarowej gali, są General Motors, American Express i McDonald’s. Firmy JCPenney i Pepsi w tym czasie prezentowały swoją ofertę odpowiednio 9 i 8 razy.

W tym okresie najwięcej na oskarowe reklamy wydała firma General Motors – 99,5 miliona dolarów. American Express przeznaczył 67,9 mln, Pepsi 61,5 mln, JCPenney 53,5 mln, a McDonald’s 31,6 mln dolarów.

Tegoroczną ceremonię po raz pierwszy poprowadzi lesbijka Ellen DeGeneres, amerykańska aktorka, scenarzystka, producentka i pomysłodawczyni telewizyjnego serialu „Ellen”. DeGeneres wcześniej dwukrotnie była gospodarzem rozdania nagród Emmy, przyznawanych za produkcję telewizyjną, a w 1997 roku sama otrzymała tę nagrodę – zwaną telewizyjnym Oskarem – za scenariusz do swojego serialu.

Oskary w TVPTransmisję z Oscarowej gali zobaczą widzowie TVP1 w nocy z 25 na 26 lutego (niedziela/poniedziałek). O 2.06 rozpocznie się relacją z przybycia gwiazd, a o 2.30 z Kodak Theatre. W czasie uroczystości przewiduje się łączenia, co 20-25 minut, ze specjalnym studiem, gdzie komentowana będzie uroczystość. 

Komentatorami będą Jacek Dehnel, Maciej Chmiel, Tymon Tymański (prowadzący "Łosskot"), Krzysztof Kłopotowski, Agnieszka Szydłowska (prowadzący "Kinematograf") i Karol Śmiałkowski ("Zap").

Wcześniej jednak w ramach Oscarowej Uczty Kinomana Jedynka wyemituje "Lot nad kukułczym gniazdem" w reż. Milosa Formana (od 22.10) i "Casablancę" w reż. Michaela Curtiza (o 0.25).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady