Radio 2025-04-11
10

Czego i gdzie słuchają przedstawiciele różnych pokoleń?

Który artysta łączy wszystkie generacje, od Baby Boomers po Z? Które pokolenie najczęściej korzysta z radia? Czy Spotify z reklamami można porównać do radia? Czego na YouTube szukają użytkownicy w różnym wieku? Traktuje o tym przygotowany w formie wideopodcastu, raport Gemiusa, który ma premierę w Dniu Radia. 

Audioraport o audio to efekt projektu Audio Generations Room. Cztery podcasty mówiące o sposobie konsumpcji treści audio przez cztery pokolenia: Baby Boomers (ur. po wojnie do 1964), X (ur. w latach 1965-1980), Millenialsów (ur. w latach 1981 - 1996), oraz Z (ur. w latach 1997-2012), zaprezentowane zostały w formule silent disco przez ich twórcę, Mateusza Chariasza z Gemiusa. 

Najwięcej radia słuchają Millenialsi  
Choć wydawać by się mogło, że główną grupę odbiorców radia stanowić będą przedstawiciele pokolenia Baby Boomers, to jednak Millenialsi dzierżą w tym zakresie palmę pierwszeństwa. Dla tych pierwszych radio jest wprawdzie najważniejszym wykorzystywanym codziennie kanałem audio, ale znacząco wyższy zasięg notujemy w tej drugiej grupie (blisko 52 proc. vs 65 proc.).

Milllenialsi pozostają też najaktywniejszymi odbiorcami treści audio w ogóle. Z wszystkich omawianych typów kanałów korzysta każdego dnia 86 proc. z nich.

Streaming domeną najmłodszych  
Przedstawiciele pokolenia X oprócz muzyki chętnie sięgają po inne treści, jak np. podcasty, aż 1/3 z nich jest też odbiorcami serwisów wideo. Te ostatnie są szczególnie popularne również w pokoleniu Z – ich zasięg przekracza zasięg radia i wynosi 57 proc. 

W tej grupie notujemy również rekordowy, sięgający 21,28 proc. zasięg streamingu audio.
 

Dane zawarte w raporcie pochodzą z badania Mediapanel, a także surowych danych z panelu Gemius, min. logów technicznych oraz fraz wpisywanych w wyszukiwarce YouTube. Punkt wyjścia stanowiła analiza średniego dziennego zasięgu radia, telewizji muzycznych, streamingu audio (m.in. Spotify), streamingu wideo (przede wszystkim YouTube) oraz TikToka. Każdy podcast zawiera charakterystykę jednego z czterech pokoleń pod kątem sposobu konsumpcji treści audio.

Autor: Beata Goczał

Więcej informacji: Audioraport, Millenialsi, radio, streaming, Gemius

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad dwóch milionów czytelników
KOMENTARZE (10) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Strona Główna Newsletter