Czytelnictwo dzienników: w górę „Metro”, „Przegląd Sportowy”, „Puls Biznesu” i „Parkiet”

Cztery z dwunastu dzienników w okresie od grudnia ub.r. do maja br. zanotowały wzrosty czytelnictwa względem analogicznego okresu rok wcześniej - wynika z badania PBC General. Pozostałe tytuły zakończyły analizowane półrocze na minusie.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Najchętniej czytanym dziennikiem w okresie od grudnia ub.r. do maja br. pozostała „Gazeta Wyborcza” (Agora) po którą sięgało 12,59 proc. czytelników, o 1,21 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu pozostał „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) z wynikiem na poziomie 12,26 proc. (spadek o 1,10 pkt. proc.).

Na podium znalazło się jeszcze bezpłatne „Metro” (Agora). Jego poziom czytelnictwa poszedł do góry o 0,09 pkt. proc. i wyniosło 5,90 proc., dzięki czemu dziennik ten awansował z pozycji czwartej.

Wzrosty czytelnictwa w zestawieniu odnotowały jeszcze: zajmujący szóstą lokatę „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; o 0,07 pkt. proc.) oraz plasujące się na ostatnich miejscach „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; o 0,05 pkt. proc.) i „Parkiet” (Presspublica; o 0,02 pkt. proc.). 

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od grudnia 2010 do maja 2011 roku na losowej próbie 24 407 przypadków i w okresie od grudnia 2011 roku do maja 2012 roku na losowej próbie 24 210 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana