Koszty operacyjne Digitree Group w zeszłym kwartale zwiększyły się w skali roku o 22,2 proc. do 14,05 mln zł. Wydatki na usług obce poszły w górę z 6,49 do 8,2 mln zł, a na wynagrodzenia - z 3,42 do 3,57 mln zł.
W konsekwencji strata sprzedażowa firmy zwiększyła się ze 161,8 do 183,3 tys. zł, natomiast głównie dzięki dużemu wzrostowi pozostałych przychodów (z 23,4 do 230 tys. zł) strata operacyjna zmalała z 226,2 do 31,6 tys. zł.
Natomiast w trzech kwartałach br. przychody sprzedażowe Digitree Group zwiększyły się o 25,3 proc. do 42,62 mln zł, koszty - z 31,83 do 43,16 mln zł, a wynik netto pogorszył się z 1,2 mln zł zysku do 929,1 tys. zł straty.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/digitree-group-rezygnuje-z-wejscia-do-niemiec,7170805800167553a ##
Komentarz do tych wyników firma opublikowała już trzy tygodnie temu, podając ich szacunkowe wartości. Stwierdziła, że spadek wyniku netto wynika „w szczególności ze zwiększonych kosztów amortyzacji oraz spadku kampanii mailingowych w następstwie obowiązywania rozporządzenia RODO, które zaczęło obowiązywać dopiero z końcem maja 2018 roku”.

Zwróciła też uwagę, że w zeszłym kwartale jej strata netto była znacznie niższa niż we wcześniejszych dwóch kwartałach br., a skonsolidowany zysk EBITDA się zwiększył. - Powyższe jest efektem wprowadzonych w pierwszym półroczu 2019 roku programów optymalizujących koszty - wyjaśniła.
Spółka Digitree ze stratą, 9 mln zł wpływów Fast White Cat

Do Digitree Group należą spółki i marki zajmujące się marketingiem internetowym: SAREhub i SAREsystem (to narzędzia do komunikacji e-mail marketingowej i marketing automation), INIS (e-mailingowa sieć reklamowa i afiliacyjna), agencja kreatywno-interaktywna JU, Salelifter (zajmuje się monetyzacją i walidacją baz danych), sieć reklamy wideo VideoTarget, serwis Cashback, Adepto zajmujące się generowaniem leadów dla branży finansowej, Fast White Cat i Sales Inteligence (oferuje narzędzia do prowadzenia i promowania sklepów internetowych i porównywarek cenowych).
Ponad połowę wpływów firmie zapewnia segment obejmujący INIS, JU, Salelifter i VideoTarget. W trzech kwartałach br. ten pion zanotował 29,38 mln wpływów sprzedażowych i 608,6 tys. zł zysku, wobec 30,69 mln zł wpływów i 3,4 mln zł zysku rok wcześniej.

Przychody samej spółki Digitree Group zmalały w skali roku z 7,81 do 7,18 mln zł, a strata netto - z 2,09 do 2,08 mln zł.
Spółka Fast White Cat, przejęta przez Digitree Group pod koniec ub.r., w trzech kwartałach br. osiągnęła 8,99 mln zł przychodów i 644,3 tys. zł zysku. Natomiast pion z Sales Intelligence, po włączeniu do niego spółek Adepto i Cashback Services, zanotował skok przychodów z 2,61 do 9,07 mln zł i spadek straty ze 177,2 do 52,4 tys. zł.

Digitree Group jest notowana na rynku głównym warszawskiej giełdy. Większościowym akcjonariuszem spółki jest Polinvest 7 (ma walory stanowiące 60,51 proc. kapitału).
W poniedziałek na koniec sesji kurs firmy wynosił 3,78 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 9,4 mln zł.











