Duży spadek „Shape”, „Glamour” i „Twojego Stylu” w I kwartale 2016. Tylko „Uroda Życia” na plusie (infografika)

W I kwartale br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych znalazł się „Twój Styl”. Jedynym wzrostem pochwalić się mogła „Uroda Życia”, a najwięcej stracił „Shape”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w I kwartale 2016 roku wyniosła 169 378 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do I kwartału 2015 roku pismo to zanotowało stratę o 16,24 proc.

Wiceliderem było „Avanti” (Agora), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 91 529 egz., po spadku o 0,94 proc.

Trzecia pozycja należała do magazynu „Women’s Health” (Motor-Presse Polska), który przed rokiem był siódmy. Jego średni wynik sprzedażowy, po spadku o 0,82 proc., uplasował się na poziomie 78 876 egz.

Oczko niżej uplasowała się „Uroda Życia” (Edipresse Polska), która zanotowała jedyny wzrost w zestawieniu. Jej sprzedaż ogółem zwiększyła się bowiem o 7,59 proc. do 72 887 egz., a tytuł ten na czwarte miejsce awansował z dziewiątego.

Warto dodać, że lutowe wydanie „Urody Życia” ukazało się w promocyjnej cenie 2,99 zł, podczas gdy standardowa cena tego pisma wynosi 7,99 zł. Sprzedało się ono w liczbie 109 857 egz.

Z kolei najwięcej - 48,82 proc. - stracił miesięcznik „Shape” (Marquard Media Polska), którego wynik wyniósł 11 868 egz. W zestawieniu spadł on z miejsca 15. na 17. - ostatnie.

W marcu 2016 roku liderem również był „Twój Styl”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do marca 2015 roku zmniejszyła się o 23,92 proc. do 160 065 egz.

Drugie miejsce zajął magazyn „Avanti”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 123 619 egz., po wzroście o 1,53 proc. Podium uzupełnia „Women’s Health”, który przed rokiem był szósty (68 711 egz., w dół o 13,60 proc.).

Największym wzrostem pochwalić się mógł tutaj magazyn „Elle” (Grupa Burda) - było to 6,45 proc. do 53 564 egz.

Również i w tym ujęciu największą stratę - wynoszącą 54,88 proc. do 12 561 egz. - odnotował „Shape”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje