Dzieci naśladują w szkołach zachowanie bohaterów brutalnego serialu „Squid Game”

Dzieci w wielu hiszpańskich szkołach podstawowych zaczęły naśladować zachowanie bohaterów brutalnego południowokoreańskiego serialu „Squid Game”, pokazywanego na amerykańskiej platformie streamingowej Netflix.

masz / pap
masz / pap
Udostępnij artykuł:
Dzieci naśladują w szkołach zachowanie bohaterów brutalnego serialu „Squid Game”

Serial przedstawia grupę osób uczestniczących w grach, ale konkurujących ze sobą na śmierć i życie, gdzie przegrywający są brutalnie zabijani. Grupa perwersyjnych milionerów robi zakłady i bawi się obserwowaniem tych „zabaw”. W serialu gra idzie o wielomilionową nagrodę dla zwycięzcy, który przeżyje.

„Zauważyliśmy, że 8- i 9-latkowie bawią się w gry podobne do tych pokazywanych w filmie. Ze śpiewem naśladują strzały do przegrywających i sami padają na ziemię udając martwych. Jestem w szoku" - napisała na Twitterze jedna z nauczycielek, otwierając w sieciach społecznościowych debatę.

"Jak mamy przekazywać wartości, jeżeli na co dzień w domu jest normalne oglądanie przez małe dzieci brutalnych scen przemocy?” - zapytała retorycznie. „Choć serial nie jest rekomendowany dla osób poniżej 16 lat, wygląda na to, że wiele dzieci ogląda go ze swoimi rodzicami” - dodała.

Nauczyciele obawiają się, że pokazywana w filmie przemoc spowoduje u dzieci znieczulicę i sygnalizują na Twitterze niebezpieczeństwa, na jakie narażone są małe dzieci, które jeszcze nie umieją oddzielić rzeczywistości od fikcji.

Dyrekcja szkoły podstawowej w San Sebastian de los Reyes w regionie Madrytu wystosowała do rodziców alarmujące pismo informując o niebezpieczeństwach, na jakie narażeni są najmłodsi widzowie „Squid Game”. „Obrazy i wartości przekazywane w tym filmie mogą poważnie zaszkodzić dzieciom w wieku przedszkolnym i uczniom szkoły podstawowej” - ostrzegła.

"Squid Game" największym hitem Netfliksa

Netflix niedawno podzielił się listą najchętniej oglądanych produkcji w 30 dni po premierze. Prym wieli "Bridgertonowie", których pierwszy sezon obejrzano w 82 milionach gospodarstw domowych subskrybujących Netfliksa. Podium uzupełniają pierwsza część francuskiego "Lupina" (co najmniej 76 mln widzów) i pierwszy sezon "Wiedźmina" (także ponad 76 mln). Serwis przyjmuje za wyznacznik obejrzenia minimum dwie minuty poświęcone danemu tytułowi.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/netflix-usuwa-sceny-serial-squid-game-pokazano-w-nich-prawdziwe-numery-telefonow ##

Ponad 100 milionów widzów obejrzało już "Squid Game"

Teraz wszystkie tytuły w zaledwie kilkanaście dni wyprzedził południowokoreański "Squid Game". Serial pobił wszelkie rekordy Netfliksa - od premiery 17 września, w niecały miesiąc tytuł obejrzano w 111 milionów gospodarstwach domowych, które płacą abonament platformy.

"Squid Game" opowiada historię ludzi z Korei Południowej pogrążonych w wielkich długach. Mają szansę je spłacić dzięki udziałowi w tytułowej grze. Squid Game to seria różnych konkurencji opartych na grach dla dzieci. Zasada jest prosta: kto przegra, ten ginie. Zwycięzca może być tylko jeden i to on wygra miliardy.

Za scenariusz i reżyserię serialu odpowiada Hwang Dong-hyuk. Fani "Squid Game" czekają na drugi sezon, a Netflix nie wyklucza kolejnych odcinków.

W drugim kwartale br. Netflix osiągnął wzrost przychodów o 19,4 proc. do 7,34 mld dolarów i zysku netto z 720 mln do 1,35 mld dolarów. W br. platforma zyskuje zdecydowanie mniej subskrybentów niż w poprzednich latach, na koniec czerwca miała ich 209,18 mln.

masz / pap
Autor artykułu:
masz / pap
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?