Dzieje się na rynku stacji newsowych: TVP Info wyprzedziło Polsat News, wPolsce24 najmocniej w górę

W lipcu br. Republika kolejny miesiąc z rzędu była liderem wśród stacji informacyjnych, ale w zestawieniu kanałów newsowych zadziały się inne ciekawe rzeczy. Najwięcej zyskał kanał wPolsce24, TVP Info wyprzedziło Polsat News. A ten ostatnia stacja prawie został dogoniona przez siostrzane Wydarzenia 24.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:
Dzieje się na rynku stacji newsowych: TVP Info wyprzedziło Polsat News, wPolsce24 najmocniej w górę

Od stycznia liderem oglądalności wśród stacji newsowych jest Republika. W lipcu br. jej udział w rynku wyśrubowany został do 6,81 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 4,04 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Dało to jej awans z drugiego miejsca. Republika była też najchętniej oglądana wśród wszystkich stacji. W połowie lipca br. trafiła na multipleks naziemny (MUX-8) i od tego czasu jego widownia cały czas rosła.

Na drugie miejsce z pierwszego spadł kanał TVN24 – jego udział zmalał z 5,50 proc. do 5,15 proc. Stacja ta, w przeciwieństwie do Republiki, jest dostępna tylko w ofercie płatnej telewizji, nie nadaje w bezpłatnej telewizji naziemnej. 

Trzecia pozycja należała do TVP Info, które może się pochwalić wzrostem o 25,9 proc. Udział stacji wyniósł 1,70 proc. Ten wynik pokazuje, że kanał powoli odbija się po ogromnym spadku w 2024 roku, który był efektem zmiany ramówki, narracji i prowadzących – większość dotychczasowych widzów “uciekła” wtedy do Republiki.

Wydarzenia 24 doganiają Polsat News

Oczko niżej znalazł się kanał wPolsce24, notujący największy wynoszący 419 proc. Jego udział w lipcu br. wyniósł 1,61 proc.

Za wPolsce24 znalazł się kanał Polsat News. Jego udział zmalał z 1,59 proc. do 1,37 proc. Tylko 0,03 pkt proc dzieli ten kanał od siostrzanej stacji Wydarzenia 24, której wynik poszedł w górę o 22,9 proc. Wydarzenia 24 poza emisją u operatorów płatnej telewizji dostępne są też w telewizji naziemnej. 

grafika

Republika liderem też w 16-59

W grupie komercyjnej 16-59 liderem także została Republika, po dwukrotnym wzroście udziału do 4,10 proc. Na drugie miejsce spadł TVN24 - jego wynik lekko zmalał, z 3,56 proc. do 3,47 proc. Trzeci był Polsat News z wynikiem 1,23 proc. (wzrost o 1,7 proc.).

Kanał TVP Info w tym ujęciu zajął miejsce piąte, za Wydarzeniami 24.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu