Dzienniki zyskały widzów w lipcu, “Teleexpress” liderem

Wszystkie programy informacyjne głównych stacji poza “Panoramą” miały w lipcu br. większą widownią niż rok wcześniej. Liderem zestawienia został “Teleexpress”, który jednocześnie zanotował największy wzrost oglądalności.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Średnia widownia nadawanego w Jedynce “Teleexpressu” w zeszłym miesiącu wyniosła 3,27 mln osób i była o 19,78 proc. wyższa niż w analogicznym okresie ub.r., co jest największym wzrostem w zestawieniu – wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazły się „Wiadomości” TVP 1, które w lipcu br. oglądało 3,23 mln widzów, czyli więcej o 4,73 proc. niż w lipcu ub.r.

Widzów zyskały też trzecie w rankingu “Fakty” TVN, których oglądalność wzrosła o 2,31 proc. do 3,07 mln osób. Pod względem udziału w rynku “Fakty” wyprzedziły jednak “Wiadomości” stosunkiem 34,64 proc. do 32,62 proc. z tymże udział dziennika TVN-u spadł o 0,07 pkt. proc., a serwisu Jedynki wzrósł o 0,99 pkt. proc.

Czwartą lokatę w zestawieniu zajęły „Wydarzenia” Polsatu z oglądalnością na poziomie 1,82 mln osób. Serwis ten zanotował wzrost widowni o 12,98 proc.   Na piątym miejscu uplasowała się „Panorama” TVP 2, emitowana obecnie o godz. 18.00. Jej oglądalność wyniosła 1,37 mln widzów i była o 14,39 proc. niższa niż lipcu 2009 roku, gdy dziennik ten ukazywał się o 22.45. 

 W komercyjnej grupie docelowej (widzowie wieku 16-49 lat) liderem oglądalności były “Fakty”, które też zanotowały największy wzrost widowni, na drugim miejscy znalazły się “Wiadomości”, a „Teleexpress” był dopiero trzeci. Spadek dotknął jedynie zajmującą ostatnią pozycję “Panoramę”. 

Z kolei wśród osób w wieku do 16 do 49 lat zamieszkałych w miastach widzów liderem także były „Fakty”, a największy wzrost zanotowały “Wydarzenia”. W dół poszła natomiast jedynie oglądalność “Panoramy”. 

Wśród programów publicystycznych nadawanych po dziennikach na kanałach informacyjnych najwięcej zyskał nadawany w Polsat News „Gość Wydarzeń”, którego oglądalność wzrosła o 134,7 proc. do  72 tys. widzów, a udział w rynku wyniósł 0,78 proc. Natomiast „Fakty po faktach” oglądało w TVN 24 w lipcu br. 524 tys. osób, czyli o 64,1 proc. więcej niż rok wcześniej (udział programu był na poziomie 5,34 proc.). 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"