e-Kiosk w trzecim kwartale zwiększył zysk i przychody

W trzecim kwartale br. kontrolowany przez Gremi Media e-Kiosk miał 3 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 2,38 proc. w porównaniu do trzeciego kwartału ub.r.) i 896 tys. zł zysku netto (wzrost o 11 proc.).

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:
e-Kiosk w trzecim kwartale zwiększył zysk i przychody
Łukasz Piela, prezes e-Kiosku (fot. materiały prasowe)

W sumie po trzech kwartałach spółka wypracowała przychody sprzedażowe na poziomie 9,19 mln zł (wzrost o 7 proc. w porównaniu do trzech kwartałów 2020 roku) i 2,86 mln zł zysku netto (wzrost o 22 proc.).

W trzecim kwartale zysk EBITDA wzrósł do 1,04 mln zł z 1,03 mln zł, a zysk na działalności operacyjnej był równy 1,02 mln zł (wzrost z 1 mln zł). Koszty sprzedaży zwiększyły się z poziomu 1,175 mln zł do 1,181 mln zł.

Ww sumie po trzech kwartałach zysk EBITDA wyniósł 3,36 mln zł (wzrost z poziomu 2,82 mln zł), a zysk operacyjny – 3,3 mln zł (wzrost z 2,76 mln zł). Koszty sprzedaży spadły z 3,69 mln zł do 3,44 mln zł.

„Trzeci kwartał to w naszym wykonaniu konsekwentne poszerzanie oferty produktowej i działania marketingowe ukierunkowane na pozyskanie nowych czytelników. Na pewno cieszy nasza aktywność na OFF Country Club w Katowicach oraz nowi wydawcy w portfolio. Procentuje także systematyczność i konsekwencja w polityce finansowej. Patrząc na wyniki, które wypracowaliśmy po trzech kwartałach jestem dobrej myśli. Wierzę, że w tym roku zrealizujemy nasze kluczowe założenia” - komentuje cytowany w komunikacie Łukasz Piela, prezes zarządu e-Kiosk SA.

Nowi wydawcy i umowy o współpracy

e-Kiosk nawiązał współpracę z czterema nowymi wydawcami: Telekom Media, Wydawnictwem GM, Medlife Consulting oraz London Wall Publishing. Należąca do e-Kiosk marka Nexto (księgarnia internetowa z audiobookami, e-bookami i e-prasą) była patronem Księgarni Literackiej w ramach OFF Country Club w Katowicach. Od 6 do 8 sierpnia w specjalnie zaaranżowanym namiocie odbyły się spotkania ze znanymi pisarzami, koncerty, performanse i dyskusje. Podczas festiwalu promowano produkty z portfolio marki.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/orlen-pzu-gremi-media-kupno-za-ile-300-mln-zl,7170088797726337a ##

Ponadto e-Kiosk podpisał umowy o współpracy m.in. z Polską Agencją Prasową, Centralnym Portem Komunikacyjnym, Instytutem Europy Środkowej oraz Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym w Poznaniu.

Spółka informuje również, że należąca do spółki agencja eContentlab zrealizowała kolejną konferencję hybrydową. Tym razem mowa o międzynarodowej konferencji „2021 CFA Society Poland Annual Conference”. Agencja odpowiadała za multimedialną stronę wydarzenia. Konferencje multimedialne promowane przez agencję po wybuchu pandemii mają swoich stałych odbiorców pośród klientów biznesowych spółki.

Jak podkreślono w raporcie, „trzeci kwartał pokazał, że e-Kiosk skutecznie realizuje przyjęte na ten rok założenia operacyjne, co znajduje swoje odzwierciedlenie w osiąganych poziomach kluczowych wskaźników finansowych”.

e-Kiosk SA jest największym dystrybutorem e-prasy w Polsce, który skupia w jednym miejscu zarówno katalog e-prasy, ebooków jak i audiobooków. Celem spółki jest udostępnienie pełnej oferty publikacji, periodyków i książek w wersji cyfrowej. e-Kiosk rozwija też dystrybucję oprogramowania i świadczy usługi e-commerce dla wydawnictw. Do spółki należą brandy: eKiosk.pl, eGazety.pl, Nexto.pl oraz eContentLAB.pl.

Spółka Gremi Media SA posiada 78,15 proc. akcji spółki e-Kiosk.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska