Finał Eurowizji bez udziału Polski stracił 1,2 mln widzów. 2,7 mln oglądających występ Meijera i Gromee w II półfinale

Sobotni finał 63. Konkursu Piosenki Eurowizji obejrzało w TVP1 i TVP Polonia 1,53 mln widzów, o 1,20 mln osób mniej niż zeszłoroczny finał. Z kolei występ Meijera i Gromee w drugim półfinale śledziło 2,70 mln osób.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Finał Eurowizji bez udziału Polski stracił 1,2 mln widzów. 2,7 mln oglądających występ Meijera i Gromee w II półfinale
Netta z Izraela - zwyciężczyni Eurowizji 2018; fot. Andreas Putting/rurovision.tv

Oglądalność sobotniego finału Eurowizji pokazywanego między godz. 21.00, a 0.49 w nocy wyniosła w Jedynce 1,41 mln widzów przy udziale w rynku telewizyjnym na poziomie 14,36 proc. w grupie 4+, 15,10 proc. w grupie 16-49 i 14,09 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Meauserement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Dodatkowo transmisję oglądało jeszcze 118 tys. widzów w TVP Polonia (odpowiednio 1,20 proc., 1,45 proc. i 1,10 proc. udziału), co dało łącznie obu stacjom 1,53 mln oglądających oraz odpowiednio 15,56 proc., 16,55 proc. i 15,19 proc. udziału w rynku.

grafika

Pierwszy półfinał, który odbył się 8 maja br., w TVP1 i TVP Polonia oglądało 1,04 mln widzów (odpowiednio 8,47 proc., 9,99 proc. i 9,30 proc. udziału).

grafika

Pokazany na obu antenach drugi półfinał z udziałem Polki dwa dni później śledziło 2,48 mln osób (20,77 proc., 20,12 proc. i 20,62 proc. udziału).

Gdy na scenie pojawił się duet polskich reprezentantów Lukasa Meijera i Gromee (który zaśpiewał piosenkę „Light Me Up”), w tym momencie widownia wyniosła 2,70 mln osób (udział w 4+ wyniósł 20,55 proc.). Jednocześnie była to najwyższa chwilowa widownia tego półfinału muzycznego widowiska.

grafika

Tegoroczny finał Konkursu Piosenki Eurowizji przyciągnął przed telewizory o 1,20 mln widzów mniej niż zeszłoroczny, w którym Polskę reprezentowała Katarzyna Moś. Wówczas koncert obejrzało w kanałach TVP1 i TVP Polonia łącznie 2,73 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 26,33 proc. w grupie 4+, 28,33 proc. w grupie 16-49 i 27,22 proc. w grupie 16-59.

grafika

Tegoroczną edycję Eurowizji wygrała Netta z Izraela, która prezentowała utwór „Toy”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych