Experience Effects - nowa metoda pomiaru od GfK

Instytut GfK wprowadza Experience Effects - rozwiązanie określające skuteczność oraz wpływ punktów styku z marką (experience points) na konsumentów.

km
km
Udostępnij artykuł:

Experience Effects to metoda pomiaru, która określa najbardziej efektywne touchpointy, a także opisuje wymiary zarówno społecznej, jak i emocjonalnej interakcji konsumenta z marką.

W ramach tej metody pod uwagę brane są wszystkie rodzaje touchpointów - kontrolowane (np. reklamy, POS), bezpośrednie (np. opakowania, wizyta w sklepie) oraz niezależne od marki (np. marketing szeptany, media społecznościowe). Jednocześnie Experience Effects ilustruje, jak marka "pracuje" w każdym punkcie styku na tle jej bezpośredniej konkurencji oraz jaki wpływ ma każdy z tych punktów na decyzje zakupowe konsumentów.

Ilustracją działania Experience Effects jest badanie, które instytut GfK przeprowadził dla jednej z marek piwa w Polsce w październiku 2012 r., na próbie 500 osób w wieku 18+ - konsumentów kategorii. Okazało się, że doświadczenia związane z piciem w pubie lub w barze były jednym z najważniejszych czynników stymulujących sprzedaż produktu. Jednocześnie analiza wykazała, iż marka osiągała zdecydowanie za słabe wyniki sprzedaży w pubach w porównaniu do jej konkurenta, a wniosku tego nie wyciągnięto w żadnym z poprzednich tradycyjnych badań touchpointów. W konsekwencji marka mogła przebudować swoją dotychczasową strategię crossmediową inaczej pozycjonując ww. touchpointy, co spowodowało wzrost efektywności zaangażowanych środków i maksymalizację zwrotu z inwestycji.

grafika

Podejście Experience Effects wykorzystuje interaktywną platformę pomiarową ConX, dzięki której analizy nie ograniczają się do powierzchownego badania zachowań konsumentów, a oferują wnioski w oparciu o głębsze przeżycia i doświadczenia konsumentów. Narzędzie oferuje również komponent w postaci mobilnego dziennika, umożliwiający rejestracje zachowań i doznań w czasie rzeczywistym. Moduł badawczy Experience Effects można w podobny sposób łączyć także z innymi modułami badawczymi oferowanymi przez GfK, np. Dimestore - modułem przeznaczonym do pomiaru i zarządzania treściami reklamowymi w czasie rzeczywistym.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek