Facebook zmienia podejście do tekstu na obrazach reklamowych

Facebook rezygnuje z ograniczeń dotyczących reklam graficznych zawierających więcej niż 20 proc. tekstu w głównym obrazie.

km
km
Udostępnij artykuł:
Facebook zmienia podejście do tekstu na obrazach reklamowych

O zmianie w podejściu Facebooka do tekstu na obrazach reklamowych poinformował Matt Navarra, ekspert ds. social media.

Na swoim twitterowym profilu przytoczył on treść informacji przesłanej przez Facebooka do reklamodawców.

Czytamy w niej, że serwis nie będzie już blokował reklam, w których tekst zajmuje więcej niż 20 proc. obrazu.

Ponadto Facebook zaktualizował treść strony pomocy dotyczącej tekstu na obrazach reklamowych. Wcześniej informowano tam, że reklamy są sprawdzane pod kątem ilości tekstu w głównym obrazie, a w przypadku gdy okaże się, że odsetek tego tekstu jest zbyt duży, materiał może w ogóle nie pojawić się na stronach Facebooka.

Teraz Facebook na tej samej stronie co prawda informuje, że z jego badań i analiz wynika, że obrazy zawierające mniej niż 20 proc. tekstu są skuteczniejsze, ale nie ma już mowy o ograniczaniu reklam, w których odsetek ten jest większy. Firma zaleca jedynie stosowanie krótkiego, jasnego i zwięzłego tekstu, aby przekaz przebił się do świadomości odbiorcy.

Zniesienie opisanych wyżej ograniczeń potwierdza też fakt, że Facebook usunął narzędzie, dzięki któremu reklamodawcy mogli sprawdzać swoje reklamy pod kątem ilości zawartego w nich tekstu.

Przychód Facebooka sięgnął w II kwartale 2020 r. 18,69 mld dol. To o 11 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019 (16,89 mld dol.). Przychód z reklam firmy wyniósł 18,32 mld dol., co oznacza wzrost o 10 proc. w ujęciu rocznym. Facebook zanotował w II kwartale zysk netto w wysokości 5,18 mld dol., w porównaniu do 2,62 mld dol. zysku w II kwartale roku 2019 (+98 proc.). 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej