Facebook zaczyna współpracę z Publicis Groupe

Facebook nawiązał wieloletnią współpracę z koncernem reklamowym Publicis Groupe, która ma opiewać na kilkaset milionów dolarów.

tp
tp
Udostępnij artykuł:

Umowa zawarta między obiema firmami dotyczy reklam wideo, które miałyby być wyświetlane zarówno na Facebooku jak i w należącym do niego mobilnym serwisie społecznościowym Instagram. Nieoficjalnie mówi się, że miałoby to przynieść amerykańskiej firmie zysk rzędu 500 mln dolarów.

Publicis Groupe miałaby w wyniku współpracy uzyskać dostęp do danych użytkowników Facebooka, co pozwoli na ocenę skuteczności działań reklamowych. Co więcej, pracownicy firmy Zuckerberga mają współpracować z agencją w celu przygotowania specjalnych, nowych formatów reklamowych dla Instagrama.

Facebook potwierdził współpracę z Publicisem, tłumacząc w oficjalnym oświadczeniu, że skoncentruje się ona na przybliżeniu klientom oferowanych produktów oraz tworzeniu nowych narzędzi planowania i mierzenia efektów. W ostatecznym rozrachunku ma to przełożyć się na łatwiejsze i skuteczniejsze kupowanie powierzchni reklamowej na Facebooku, a także udowodnić marketingową skuteczność serwisu.

Publicis jest jedną z największych holdingów reklamowych na świecie. Do jego klientów należą m.in. American Express, Bank of America, Coca-Cola, General Mills, General Motors, McDonald’s, Samsung, Sprint oraz Walmart. Za realizację umowy z Facebookiem mają początkowo odpowiadać oddziały z Ameryki Północnej. W późniejszym czasie zostanie ona rozszerzona na cały świat.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu