Gazety mniej z reklam w 2012 r. „GW” i „DGP” najmocniej w dół

W 2012 roku cennikowe wpływy reklamowe gazet były o 8,4 proc. niższe niż rok wcześniej. Jeszcze większe, kilkunastoprocentowe spadki zanotowały „Gazeta Wyborcza” i „Dziennik Gazeta Prawna” - niewielki wzrost osiągnęło „Metro”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Dane Kantar Media przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że spadek cennikowych wpływów reklamowych gazet był w ub.r. niższy niż faktycznych przychodów. Cennikowo (bez rabatów) dzienniki w całym roku zarobiły bowiem 8,4 proc. mniej niż przed rokiem. Tymczasem według danych Starlinka ich rzeczywiste wpływy reklamowe w trzech pierwszych kwartałach ub.r. spadły w skali roku o 20,4 proc. (zobacz szczegóły).

Osiągająca zdecydowanie największe przychody reklamowe „Gazeta Wyborcza” (Agora) zanotowała też ich największy spadek (wśród czołowych tytułów) - 11,5 proc. „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) zarobił mniej o 11,2 proc., a „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) - o 9,4 proc. Wpływy Super Expressu” (Murator) zmalały o 6,5 proc., „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) - o 4,5 proc., a „Rzeczpospolitej” (Presspublica) - o 3,3 proc.

W czołówce tylko „Polska” (Polskapresse) i bezpłatne „Metro” (Agora) zanotowały niewielkie wzrosty wpływów reklamowych rok do roku. Wyniosły one, odpowiednio, 0,6 i 3,3 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?