Google wprowadza zmiany w wyglądzie swoich usług

Google wprowadza zmiany w wyglądzie wielu swoich usług, w tym na głównej stronie wyszukiwarki i w wynikach wyszukiwania.

km
km
Udostępnij artykuł:

Najważniejszą zmianą widoczną na głównej stronie wyszukiwarki Google jest czarne tło górnego paska nawigacyjnego.

Poza tym zmniejszone zostało logo, a linki zostały przesunięte do góry i w dół, co ma dawać bardziej przejrzysty wygląd.

grafika

Przy okazji Google przypomina oryginalną wersję strony domowej wyszukiwarki z 1997 r.:

grafika

Google zamierza wprowadzić wspólny design dla różnych swoich produktów, m.in. wyszukiwarki, Map i Gmaila, niezależnie od tego z jakiego urządzenia w danym momencie korzysta użytkownik.

Nowy wygląd Google, który ma być sukcesywnie wprowadzany w nadchodzących kilku miesiącach, firma opiera na trzech zasadach designu:

- Koncentracji: w centralnym miejscu znajdą się rzeczy najbardziej potrzebne. Nawet drobne zmiany, np. schowanie przycisków nawigacyjnych gdy nie są aktualnie potrzebne, mają pozwolić lepiej skupić się na właśnie wykonywanym zadaniu. - Elastyczności: nowy design ma umożliwiać gładkie przechodzenie pomiędzy różnymi urządzeniami, pozostawiając spójne wrażenia wizualne. - Prostocie: Google chce połączyć zaawansowanych możliwości z prostotą. Wygląd ma pozostać prosty i lekki, ale za nim mają stać zaawansowane technologie, takie jak HTML5, WebGL i najnowsze przeglądarki.

Tymczasem na stronie z wynikami wyszukiwania pojawił się nowy szary pasek oraz niebieski przycisk wyszukiwania. W lewej kolumnie wytłumiono kolory większości narzędzi, śmielsze barwy pozostawiając dla podkreślenia najważniejszych przycisków, narzędzi i filtrów.

Zmieniło się także położenie adresów URL - teraz znajdują się one bezpośrednio pod nagłówkiem każdego wyniku.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej