Grupa Filmowa Darwin promuje "szepczące" meble Ikea

Ikea w ramach wiosennej  kampanii zachęcającej do odpoczywania przygotowała aktywacje oparte na efekcie ASMR (Autonomous Sensory Meridian Response) - przyjemnych ciarek i uczucia zrelaksowania. Do współpracy zaproszono youtuberów z Grupy Filmowej Darwin.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Grupa Filmowa Darwin promuje "szepczące" meble Ikea

- Dzisiaj mówi się nam, że cały czas mamy być aktywni, być ciągle w biegu. A my wierzymy, że warto i wolno wypoczywać. Kiedy pozornie nie robisz nic, robisz bardzo wiele: ładujesz baterie, masz czas podjąć decyzję czy po prostu cieszyć się daną chwilą. Wykorzystując technikę ASMR, chcemy, aby odbiorca nie tylko zobaczył, ale też usłyszał i poczuł, że z IKEA może pozwolić sobie na naturalny relaks - mówi Bartosz Binczewski, digital marketing leader w Ikea.

Kampania Ikea odwołuje się do stosunkowo nowego zjawiska ASMR. Polega ono na tym, że układ nerwowy spontanicznie - w formie ciarek, przyjemnego mrowienia w okolicach głowy i szyi - odpowiada na bodźce odnoszące się do różnych zmysłów i doznań. Technika najczęściej wykorzystywana do relaksu i przy problemach z zasypianiem.

Na kanwie tego zjawiska, GF Darwin przygotowała kilkuminutowy materiał "Potwory spod kanapy!". "Bohaterami" filmu są m.in. meble Ikei. Kontynuacja filmu znajduje się na kanale YouTube marki

Dodatkowo, na kanale YouTube Ikei udostępniono playlistę kilkunastu utworów - kompozycji dźwięków wydawanych przez meble i dodatki Ikea, przy których można komfortowo wypocząć. Uzupełnieniem aktywacji są videoposty na Facebooku i Instastories, reklamy w radiu oraz na stronie internetowej Ikei.  

Co ciekawe, kampanię opartą na zjawisku ASMR przygotował w sierpniu ubiegłego roku amerykański odział Ikei.

Działania w ramach wiosennej kampanii Ikea o odpoczywaniu przygotowała agencja Saatchi & Saatchi IS z zespołem marketingu klienta, przy współpracy z Tank Production, Black Rabbit, Hash.fm, Garden of Words, Ztudio&Burza oraz Grupą Filmową Darwin.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"