„The Last of Us” to serial nawiązujący do postapokaliptycznej gry. Choć akcja toczy się 2023 roku, to opowiada o epidemii, która 20 lat wcześniej doprowadziła do zabicia większości populacji. Zarażeni stają się agresywni i zagryzają osoby w pobliżu. Produkcja trochę przypomina „The Walking Dead” o zombie, dostępny m.in. w Netflix, HBO Max i Disney+ oraz „Van Helsing” o krwawym powstaniu wampirów, udostępniany od kilku lat przez Netfliksa.
Zobacz także: „The Last of Us”, to podróż do wnętrza więzi społecznych i istoty człowieczeństwa. Recenzja nowości HBO Max
Globalny problem HBO Max
Dla HBO Max „The Last of Us” jest jedną z najważniejszych premier serialowych roku. Pierwszy odcinek produkcji udostępniono w poniedziałek. Trwa aż godzinę dwadzieścia minut. Porównywalnie długie, a niekiedy i dłuższe były odcinki ostatniego sezonu „Stranger things”, który był hitem Netfliksa. Serial jest dostępny w jakości 4K.
Nie wszyscy, którzy chcą obejrzeć w danym momencie „The Last of Us”, mogą to uczynić. W przypadku telewizorów i przystawek z Android TV jeszcze w środę zdarzały się problemy z odtworzeniem serialu. Po jego uruchomieniu zamiast „identu” HBO, a następnie produkcji, pojawiała się stopklatka z białą kreską.
Reset urządzenia lub przewinięcie serialu nic nie pomagały. Również pojawiała się stopklatka. Podobnego problemu nie było w tamtym czasie z żadnymi innymi produkcjami dostępnymi w HBO Max. Produkcję można było odtworzyć na telewizorze za pośrednictwem aplikacji mobilnej smartfona. W wielu przypadkach seans jednak przerywał.
Biuro prasowe TVN Warner Bros. Discovery, które niedawno przejęło obsługę medialną HBO, nie odpowiada na pytania w tej sprawie. O serwerach HBO Max, które nie wytrzymały zainteresowania produkcją, piszą serwisy internetowe z różnych krajów.
„20 prób uruchomienia serialu bez powodzenia”
Na kłopoty techniczne narzekają także użytkownicy mediów społecznościowych. - Prawie 20 razy próbowałem uruchomić The Last Of Us na moim koncie HBO Max i nie chce się grać. Wszystkie inne treści z tej aplikacji działają dobrze i odtwarzają się bez problemu. Co się dzieje? - pytał na Twitterze w środę wieczorem internauta o nicku Memory is Misery.
- Dlaczego HBO Max nie chce działać na moim telewizorze? Chcę obejrzeć tylko The Last of Us z moim tatą. Wszystko co widzę na moim telewizorze to ekran z napisem HBO Max i nic więcej - stwierdziła z kolei Moonee. - Byłem podekscytowany, że mogą obejrzeć Lat of Us na HBO Max, ale serial się nie wyświetla (korzystam z aplikacji). Ktoś może pomóc? - pytała Hannah/Ghost.

Do tej pory tego typu problemy zdarzały się serwisom streamingowym udostępniającym transmisje sportowe, jak Viaplay. W przypadku nowej produkcji HBO Max są one czasowe. O niektórych porach nie ma kłopotów z odtworzeniem serialu. Za rok w Europie aplikacja HBO Max ma zniknąć. Zostanie zastąpiona przez nowy serwis, który powstanie z połączenia tej platformy z Discovery+. Platforma ma być oparta na infrastrukturze technicznej SVoD Discovery.
Hit HBO
Adaptacja popularnej serii gier wideo sprawiła, że w niedzielę wieczorem w Stanach Zjednoczonych premierowy odcinek obejrzało aż 4,7 miliona widzów (na platformach linearnych i HBO Max w USA), co oznacza drugą najlepszą premierę serialu płatnej telewizji kablowej od czasu, gdy „Zakazane imperium” przyciągnęło do ekranów 7 milionów we wrześniu 2010 roku (w dobie streamingu HBO Max, oglądalność serialu HBO w niedzielne wieczory zazwyczaj stanowi zaledwie 20 do 40 procent całkowitej oglądalności odcinka serialu).

Premiera „The Last of Us” w niedzielny wieczór była prawie dwukrotnie lepsza od premiery drugiego sezonu popularnego serialu „Euphoria”.
„Cieszymy się, że zarówno fani serialu, jak i gry doświadczają tej kultowej historii w nowy sposób i dziękujemy im za pomoc w osiągnięciu sukcesu” – powiedział Casey Bloys, prezes HBO i HBO Max Content.
„Gratulacje dla [producentów wykonawczych] Craiga [Mazina], Neila [Druckmanna] oraz wspaniałej obsady i ekipy, którzy niestrudzenie pracowali, aby ożywić ten serial. Nie możemy się doczekać, aż fani z całego świata będą cieszyć się resztą sezonu” – podsumował.
Z badania Mediapanel wynika, że w grudniu 2022 roku HBO Max jako stronę internetową, aplikację mobilną i na Smart TV, odwiedziło 3,13 mln użytkowników, którzy spędzili przy niej średnio 3 godziny, 30 minut i 26 sekund. Dało to platformie 10,56 proc. zasięgu.









