Hortex chce przejąć markę wody Jurajska. Czeka na zgodę UOKiK

Zarząd spółki Hortex podpisał ze spółką Bewa warunkową umowę nabycia udziałów w spółce Jurajska, która jest właścicielem marki wody mineralnej Jurajska. Tym samym firma obecna dotychczas w segmencie soków oraz mrożonek zadebiutuje w kategorii wody. Transakcja uzależniona jest od zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Hortex chce przejąć markę wody Jurajska. Czeka na zgodę UOKiK

Warunkową umowę nabycia udziałów firmy podpisały 1 lutego br. Jej szczegółów, takich jak liczba przejmowanych udziałów oraz wartość ich zakupu nie ujawniono.

Dla Hortexu, który obecny jest w segmencie soków oraz mrożonek, wejście w nową kategorią rynkową: segment wody mineralnej jest decyzją strategiczną. Według szacunków rynek ten wart jest ponad 4 mld zł. Główne marki na nim obecne to m.in. Żywiec Zdrój, Nałęczowianka, Cisowianka.

Paweł Gurgul, prezes Hortexu powiedział, że współpraca zespołów Hortexu i Jurajskiej ma przyczynić się do zwiększenia biznesu obydwu grup produktowych. Dawid Borowiec, wiceprezes firmy odpowiedzialny za strategię i marketing dodał, że ze względu na walory smakowe i zdrowotne wody oraz historię źródła, marka Jurajska ma duży potencjał zwiększania udziału w rynku, a pomóc w tym może wykorzystanie siły dystrybucyjnej i know-how grupy Hortex.

Operacyjnie spółka Jurajska sp. z o.o. pozostanie odrębną spółką i stanie się trzecim segmentem działalności Grupy Hortex obok segmentu sokowego (Hortex sp z o.o.) oraz segmentu mrożonkowego (Polski Ogród sp. z o.o.).

Pod koniec stycznia br. producent wody Jurajska powierzył obsługę komunikacyjną tej marki agencji Quality Public Relations. Marka była w ub.r. promowana kampanią, której bohaterami były animowane dinozaury.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Biznes24 rozszerza tematykę. Nowy szef zapowiada więcej kobiet i zagranicy

Biznes24 rozszerza tematykę. Nowy szef zapowiada więcej kobiet i zagranicy

Nowe kanały muzyczne startują w kolejnym kraju. Wkrótce dołączy je polski operator

Nowe kanały muzyczne startują w kolejnym kraju. Wkrótce dołączy je polski operator