Huawei z 240 mln sprzedanych smartfonów przewiduje trudną przyszłość. Będzie zwalniał najsłabszych menedżerów

Huawei ujawnił, że w 2019 roku zanotował wzrost przychodów o 18 proc., a nabywców znalazło 240 mln smartfonów tego producenta. Dynamika wpływów koncernu jednak spada, a według prognoz 2020 rok będzie dla firmy trudnym okresem. Huawei zapowiedział też, że będzie zwalniał z pracy swoich najmniej efektywnych menedżerów.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Huawei z 240 mln sprzedanych smartfonów przewiduje trudną przyszłość. Będzie zwalniał najsłabszych menedżerów

Niektóre dane dotyczące obecnej i przyszłej kondycji biznesowej Huawei ujawnił w liście do pracowników i inwestorów Eric Xu, obecny prezes chińskiego koncernu.

Według podanych informacji w 2019 r. Huawei zanotował wzrost przychodów o 18 proc. do kwoty 121,72 mld dol. To oznacza spowolnienie, bowiem w całym 2018 r. koncern osiągnął wzrost wpływów o 19,5 proc.

W 2019 r. Huawei sprzedał na całym świecie ponad 240 mln smartfonów, jednak producent przyznaje, że rozpoczynający się rok 2020 będzie dla niego trudny, m.in. z powodu sankcji nałożonych na Hauwei przez rząd Stanów Zjednoczonych.

Firma przewiduje, że w IV kwartale 2019 r. odnotuje przychody w wysokości ponad 23,2 mld dol., co oznacza wzrost rok do roku o 3,9 proc. Będzie to jednak wynik gorszy w zestawieniu z poprzednim kwartałem, w którym wpływy wzrosły w skali roku o 27 proc.

Szef Huawei zapowiedział także, z firmy będą zwalniani jej najmniej wydajni menedżerowie, czyli tacy którzy w konkretnych okresach rozliczeniowych otrzymają przynajmniej 10 proc. negatywnych ocen.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska