IAB Europe chce walczyć z dezinformacją w internecie

IAB Europe przedstawiła projekt Kodeksu Dobrych Praktyk dotyczących Dezinformacji (fake news) Online. Dokument przygotowano we współpracy innymi organizacjami branży reklamy online i platform internetowych.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
IAB Europe chce walczyć z dezinformacją w internecie
fot. Shutterstock.com

Kodeks opracowano w grupie roboczej powołanej przez Komisję Europejską w ramach prac Forum, które tworzą organizacje zainteresowane zwalczaniem dezinformacji. Po fazie konsultacji, finalna wersja dokumentu ma zostać zaprezentowana we wrześniu br.

- Członkowie IAB Europe zobowiązują się do dalszego inwestowania w narzędzia brand safety, które ograniczają lub eliminują niewłaściwe umieszczanie reklam, ponieważ takie działanie leży w najlepszym interesie zaangażowanych marek - komentuje prezes IAB Europe, Townsend Feehan.

Polski oddział IAB przygląda się pracom nad projektem, jak również we własnym zakresie pracuje nad zwalczaniem dezinformacji, m.in. w ramach warsztatów z Ministerstwem Cyfryzacji.

Tekst:

Projekt Kodeksu Dobrych Praktyk

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych