IAB Polska o Polskim Ładzie: Wpłynie na zaburzenie konkurencyjności

W ocenie IAB Polska zawarte w Polskim Ładzie propozycje podatkowe będą dotkliwe dla branży internetowej, a zwiększone daniny wpłyną na „zaburzenie konkurencyjności i zahamowanie rozwoju polskich przedsiębiorców z tej branży”.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska opublikował stanowisko dotyczące propozycji zmian w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych zawartych w Polskim Ładzie.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/polski-lad-nowy-prog-podatkowy-doplaty-wklad-wlasny-kwota-wolna-od-podatku,7170190389225601a ##

IAB w swojej opinii podziela obawy, że zaprezentowane w programie zmiany są „powierzchownie odciążające oraz iluzorycznie chroniące” i w rzeczywistości zwiększą podatki, „co bezpośrednio może wpłynąć na zaburzenie konkurencyjności i zahamowanie rozwoju polskich przedsiębiorców”.

„Każde nowe obciążenie fiskalne wprowadzane w momencie odbudowy strat poniesionych w wyniku pandemii COVID-19 może doprowadzić do zahamowania innowacyjności, redukcji zatrudnienia, aż po likwidację tych firm, które nie będą w stanie sprostać nowym wymogom. Zatem efekt finalny będzie dokładnie odwrotny od zakładanego” - podkreśla IAB Polska.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/polski-lad-prawa-i-sprawiedliwosci-mocne-uderzenie-swietna-nazwa,7170189424453249a ##

IAB Polska apeluje o mniej radykalne zmiany

Zdaniem związku zawarte w programie propozycje, jak np. ulga na ekspansję dla firm, które znajdą nowe rynki zbytu, wydają się korzystne, ale IAB ma wątpliwości, czy obejmą firmy działające w branży reklamy cyfrowej. „W szczególności niezrozumiałe jest wyłączenie możliwości korzystania z ulgi przez podatników świadczących usługi. W ocenie IAB Polska taka regulacja jest bardzo niekorzystna z perspektywy polskich nowoczesnych firm technologicznych sprzedających rozwiązania technologiczne w formie usług (SaaS, software as a service) i podejmujących liczne, kosztowne działania na rynkach zagranicznych w poszukiwaniu nabywców usług. W ocenie IAB Polska, zasadne jest umożliwienie młodym polskim kreatywnym przedsiębiorcom, np. tworzącym rozwiązania technologiczne, skorzystanie z ulgi dot. kosztów działań marketingowych na takich samych zasadach, jak w przypadków producentów towarów” - dodaje IAB.

Związek krytycznie ocenił też wyłączenie z kosztów uzyskania przychodów kosztów finansowania dłużnego uzyskanego od podmiotów powiązanych przeznaczonego na tzw. transakcje kapitałowe. Według IAB Polska, „może to ograniczyć możliwości pozyskania inwestorów przez nowe, innowacyjne firmy technologiczne. Nabycie lub objęcie udziałów w takich spółkach będzie nieefektywne podatkowo w przypadku, gdy inwestor będzie finansować się długiem grupowym, co jest bardzo częste”.

IAB zaapelował o „rewizję skutków planowanej zmiany ustawy o CIT oraz rozważenie wprowadzenia mniej radykalnych zmian lub ich dopracowanie”.

 

jsx
Autor artykułu:
jsx
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu